Miks peab haridus- ja teadusminister olema hariduskriisi lahendamisel võtmeisik
Õpetajate ühenduste võrgustik on töötanud välja õpetajate karjääri- ja palgamudeli projekti, mis näeb ette võimaliku staažitasu loomist, kontakttundide arvu vähendamist ja klassijuhatajatöö senisest suuremat väärtustamist. Suur töö on tehtud õpetajate tööülesannete väljaselgitamisel ning sisulise töö mõtestamisel. Hariduskriisi kese seisneb olukorras, kus üldhariduskoolides väheneb aasta-aastalt täistööajaga panustavate, kvalifikatsiooninõuetele vastavate õpetajate osakaal. Õpetajaskonna keskmine vanus tõuseb ning väljaõpet omavate õpetajate järelkasvus valitseb põud. Kujunenud olukord sunnib koolijuhte palkama juhuslikke inimesi. Tagajärg on kvalifikatsiooninõuetele vastavate õpetajate vastutuskoormuse kasv ning õppijate raskus saavutada õpitulemusi. Süsteemi üritatakse parandada, aktsepteerides üha enam juhuslikku tööd õppijatega, vähendades ootusi uute õpetajate teadmistele ja pädevustele ning püüdes kaotada või … Jätka Miks peab haridus- ja teadusminister olema hariduskriisi lahendamisel võtmeisik lugemist
Kopeeri see aadress enda saidile
Kopeeri see kood enda saidile