Viimases lehes
Päevakorral

Eesti haridus – kuhu oleme teel?

30. apr. 2024 Raivo Juurak toimetaja

Eesti Kultuuri Koja ümarlaual analüüsiti eestikeelsele õppele ülemineku, maakoolide sulgemise ja digiõppe laiendamisega kaasneda võivaid soovimatuid tagajärgi. Lisaks räägiti eesti keele ja kultuuri osakaalu […]

Nädalakommentaar

Ajalooline tõehetk: kas hülgame või harime?

30. apr. 2024 Heiki Raudla peatoimetaja

Eestikeelsele õppele üleminek paneb eesti kooli(kultuuri) täiesti uude olukorda: kui seni on eestlased pidanud oma keelt ja kultuuri võõraste mõjude eest kaitsma, ehitama valle, […]

Haridusjuhtimine

KAHEKÕNE ⟩ Kümme nädalat koolist priid

30. apr. 2024 Sirje Pärismaa toimetaja

Haridusjuhtide praktikaprogrammi viies lend on naasnud koolidesse. Mida kogusid tippettevõtetest oma juhiportfelli Swedbanki praktikant, Tartu Erakooli (TERA) koolijuht Marjeta Venno ja Telia Eesti praktikant, […]

Arvamus

Me peame laskma koolijuhtidel keskenduda inimeste juhtimisele

30. apr. 2024 Annely Hindrikson Võru Gümnaasiumi õppejuht, Tartu Ülikooli õppekava „Muutuste juhtimine ühiskonnas“ magistrant

LinkedIni lahkuva töötaja kulukalkulaator arvestab ühe tipposkustega töötaja lahkumisest organisatsioonile tekkivat kahju 50−250%-ni lahkuja aastasest töötasust. Arenguseire Keskuse raportis õpetajate järelkasvu tulevikust (2023) nähtub, […]

Üldharidus

Eestikeelse õpetajana venekeelses koolis

30. apr. 2024 Maret Vandel Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi klassiõpetaja

Ärge kartke muukeelseid lapsi eesti keeles õpetada. See on suhteliselt lihtne, kui kasutate selleks välja töötatud õppemeetodeid.  Minult on ikka küsitud, kas vene õppekeelega […]

Õpetajaharidus

Keele- ja kultuuriteadlikkus koolis

30. apr. 2024 Tiina Rüütmaa TLÜ eesti keele kui teise keele dotsent

Mõnes eestikeelses koolis on muu keele- ja kultuuritaustaga lapsed juba ülekaalus. Kuidas tagada kõigile võimetekohane areng ja keskkond, kus end väärtustatuna tunda? Sellele võiks […]

Haridusjuhtimine

Loodi haridusjuhtimise akadeemia

30. apr. 2024 Sirje Pärismaa toimetaja

19. aprillil avati pidulikult Tallinna Ülikooli haridusjuhtimise akadeemia. Akadeemia avamine leidis aset Eesti haridusjuhtide ning Tallinna ja Tartu ülikoolide kooliarendusmeeskondade võrgustikukohtumisel, kus sõlmiti koostöökokkulepped […]

Arvamus

Püha Graali kohtlemine

30. apr. 2024 Tiiu Kuurme TLÜ haridusteaduste instituudi dotsent

Pakume lugemiseks väikese artikliseeria, milles püüame vaadelda lähemalt hariduse/kasvatuse vallas viimastel aastakümnetel muutunud sõnavara. Arutleme toimunud muutuste ja paradigmavahetuse üle, keelekasutuse ja tegelikkuse vahekorra […]

Varia

Mis on eesti kirjanike lemmiktoidud?

30. apr. 2024 Tiina Vapper toimetaja

Tallinna Prantsuse Lütseumi õpilased Miina Paal ja Luisa Leiner koostasid 8. klassi loovtööks kirjanike kokaraamatu pealkirjaga „Kirjasõna supipotis“, mis sisaldab 27 eesti kirjaniku lemmikretsepte. […]

Alusharidus

Õpetaja abi meeskonnaliikmeks. Päriselt!

30. apr. 2024 Piia Kannukene  Tallinna Rabarübliku lasteaia õppealajuhataja

Igas meeskonnas on liim, mis hoiab tiimi koos ja kujundab ühist hingamist. Lasteaias võib selleks superliimiks pidada õpetaja abi. Abi on see, kes on […]

Arvamus

Kas hilisem koolipäev sobib kõigile?

30. apr. 2024 Eddi Tomband Vääna-Jõesuu Kooli direktor

Poliitilisel tasandil on tehtud ettepanek lükata koolipäeva algus hilisemale ajale. Seda heas usus, et see on samm noorte vaimse tervise ja arengu heaks. Kuna […]

Üldharidus

NOORTE HÄÄL ⟩ Kas on olemas naiste- ja meestetööd?

30. apr. 2024 Tuulike Kivestu-Rotella toimetaja

Kuidas suhtuvad põhikoolinoored sellesse, et et edaspidi õpivad poisid ka käsitööd ja kodundust ning tüdrukud puu- ja metallitööd? Kas senine õpikogemus mõjutab nende arvamust? […]

Haridusjuhtimine

Euroopa koolides napib juhte

30. apr. 2024 Sirje Pärismaa toimetaja

Euroopa Koolijuhtide Ühenduse üldkogul seati eesmärke aastaiks 2024–2028. Tähelepanu all on koolijuhi ameti atraktiivsuse tõstmine ja töötingimuste parandamine. Eesti plaan minna üle tähtajalistele töölepingutele […]

Üldharidus

DIGIEFEKTI SÕNUMID ⟩ Mida me Opiqust õppisime?

30. apr. 2024 Yaroslav Opanasenko Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi haridusteaduste nooremteadur 

Eelmisel aastal lõppenud DigiEfekti projekti eesmärk oli aidata meil mõista, kuidas digitehnoloogia kasutamine mõjutab õpilaste õpitulemusi. Eelnevates DigiEfekti-teemalistes artiklites oleme käsitlenud uuringu andmeid ja […]

Arvamus

JURIST VASTAB ⟩ Kui sotsiaalmeedia postitused häirivad

30. apr. 2024 Külli Kröönström jurist

Õpetajad on küsinud minult, mida teha juhul, kui lapsevanem on postitanud sotsiaalmeediasse häirivaid kommentaare koolielus juhtunu kohta. Sageli on need postitused ühekülgse iseloomuga, ei […]

Päevakorral

Õpetajate Leht 30. aprillil

28. apr. 2024

Eesti haridus ‒ kuhu oleme teel? Eesti Kultuuri Koja ümarlaual analüüsiti eestikeelsele õppele ülemineku, maakoolide sulgemise ja digiõppe laiendamise võimalikke soovimatuid tagajärgi. Lisaks räägiti […]

Värske!

Vajame soostereotüüpidest vabasid kooliõpikuid

27. apr. 2024 Reet Laja Eesti Naisuurimus-ja Teabekeskuse juhatuse esinaine

Paljud kooliõpikud vahendavad variõppekava raames teadmisi, väärtusi ja hoiakuid, mis rõhutavad soolisi erinevusi, jäädvustades vanu ja aegunud arusaamu. Mõistagi on õpikud teatud mõttes traditsioonilise […]

Värske!

Maateaduste olümpiaadi neli parimat sõidavad rahvusvahelisele võistlusele Pekingisse

24. apr. 2024 TalTechi geoloogia instituut

TalTechi maateaduste olümpiaadi võitis Liisa Pata Tallinna Reaalkoolist. Geoloogia instituudi eriauhinna pälvis Marie Nigola Põlva Gümnaasiumist, kes saavutas kivimite, mineraalide ja kivististe määramises maksimumtulemuse. […]

Alusharidus

Vene laps ei nuta

23. apr. 2024 Raivo Juurak toimetaja

Ringi liigub legend, justkui õpiksid vene lapsed nuttes eesti keelt. Vindi lasteaia kogemus näitab, et keelekümbluse meetodil õppides ei nuta keegi. Külastasin mõni aeg […]

Arvamus

Vanemate roll eestikeelsele õppele üleminekul on suur

23. apr. 2024 Birute Klaas-Lang Tartu Ülikooli professor, Eesti Teaduste Akadeemia teemaprofessor

8. aprillil võis lugeda ERR-i uudiste portaalist pealkirja „Toetus eestikeelsele õppele üleminekule püsib kõrge“. Kui aga uudis avada, siis saab selgeks, et riigikantselei tellitud […]