Õpilaste individuaalse arengu toetamine
Igaühe eripärasse suhtutakse kui rikkusse, iga last innustatakse tegelema valdkonnaga, mis talle sobib.
Koolimeeldivus.
Õpilastele ja õpetajatele meeldib koolis käia, õppimine on stressivaba, huvitav ja mõttekas ning õpitav seostatud eluga.
Head sotsiaalsed suhted.
Konfliktide lahendamist peetakse oluliseks, osapooled püüavad mõista üksteise väärtusi ja käitumismotiive.
Innustav ja avatud juhtimine.
Juht ja juhtkond inspireerib ja toetab kollektiivi, teades, mis koolis toimub, ja on valmis kriitikast õppima.
Oma kooli tunne.
Võimalused koos tegutsemiseks ja meie-tunde tekkimiseks on kogu kooliperes.
Õpilaste sotsiaalsete ja enesekohaste oskuste arendamine.
Suhtlemisoskustele, eneseteadlikkusele ja tundekasvatusele pööratakse iga päev tähelepanu
Õpetajate koostöö.
Oma kogemuste, murede ja rõõmude jagamine laiemalt, püüeldes sünergia poole.
Teadlik sihiseade ja süsteemne väärtusarendus.
Kooli eesmärk ja põhiväärtused on sõnastatud, kõik kooli tegevused läbi mõeldud väärtuskasvatuse võtmes.
Loovuse ja algatusvõime toetamine.
Hinnatakse omaalgatust ja ettevõtlikkust ning loovat lähenemist kõiges, mis koolielus ette tuleb.
Õpilaste kaasamine.
Õpilaste arvamusega arvestatakse, neil on õigus oma arvamus (ka kriitiline) vabalt välja öelda teisi austaval viisil.
Allikas: väärtuskasvatuse konverentsil osalenute küsitlus
Kõik on oodatud hea kooli kriteeriumide kohta arvamust avaldama eetikaveebis http://www.eetika.ee/1174186.
Konverents on järelvaadatav aadressil http://www.eetika.ee/konverents2012.
Lisa kommentaar