Aruteludes sünnib (kunsti)tõde

Eesti draamateater on Eesti suurim sõnateater. Igal hooajal täieneb meie repertuaar kümmekonna uuslavastusega, lisaks toimub esimene lugemine, nii et majas on alati midagi vaadata-uudistada. Sellise mahu juures jääb aga koos vaatajatega lavastuste mõtestamiseks ja nendelt tagasiside küsimiseks-kuulamiseks tihtilugu vähe aega. Samas ootavad kõik teatritegijad tagasisidet, diskussiooni oma vaatajatega.

Üks oluline sihtrühm on meie silmis koolinoored. Põhjuseid on mitu: esiteks soovime äratada neis huvi käia teatris. Samuti soovime harjutada neid etenduste nautimise kõrval aktiivselt kaasa mõtlema. Teater, nagu kunst üleüldiselt, ei saa olla pelgalt ajaveetmise võimalus, vaid see on ka mõttetöö ja uute ideede tekkimise koht. Sellise suhtumisega publikut tuleb aga kasvatada noorest peale.

Kolmas oluline põhjus pöörduda just koolinoorte poole seisneb soovis mõista nende väärtushinnanguid ja mõtteid ning anda neile võimalus avaldada oma arvamust.

Eesti draamateater on juba mõni aasta korraldanud retsensioonivõistlust, mille sihtgrupiks on küll gümnaasiumiõpilased, kuid kuhu võivad oma töid saata ka nooremad. Vabas vormis retsensioon tuleb kirjutada ühest praegu draamateatri mängukavas olevast lavastusest. Varasemad aastad on näidanud, et noorte saadetud arvustused-mõttekäigud pakuvad nii lavastajatele kui ka näitlejatele suurt huvi. Retsensioonid illustreerivad ilmekalt, millised lavastuse elemendid on noorte jaoks olulised, mida tajutakse hästi ning mis vajab veel süvenemist. Meie traditsioon jätkub ning ootame uusi julgelt arutlevaid ja analüüsivaid retsensioone 28. märtsiks. Paremate tööde autorid kutsume teatrisse ja kostitame neid preemiatega.

Tegime sel hooajal algust ka teise analüüsivormi, vestlusringiga. Eesmärk on saada kokku umbes kümnest õpilasest koosnevad grupid, kes käivad vaatamas erinevaid etendusi. Seejärel kogunetakse draamateatri kirjandustuppa, et nähtut koos analüüsida.

Esimesed kohtumised on näidanud, et kooliõpilased suudavad üllatada väga põnevate tähelepanekute ja arvamustega, millest on kasu nii teatritegijatele kui ka kõigile teistele. Kui mõni klassijuhataja või õpetaja tunneb, et tal on huvi panna kokku selline grupp, palume tal võtta ühendust kirjandustoaga aadressil mihkel.seeder@draamateater.ee.

Draamateatri kodulehelt on kättesaadav Ott Karulini ja Tartu ülikooli tudengite koostatud „Võlanõudjate” õppematerjal, mida õpetajad saavad kasutada nii Shakespeare’i kui ka selle lavastuse analüüsimiseks. Tulevikus planeerime nende õppematerjalide hulka veelgi suurendada.

Loomulikult võib meile kirjutada kõikvõimalike koostöömõtete tekkimisel. Oleme vestlustest ja kohtumistest väga huvitatud. Kunst ei ole iseenesestmõistetav, sellesse tuleb süveneda, seda tuleb täpselt sama intensiivselt kahtluse alla seada, kui väärtustada – kunst vajab mõt

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Mänguline Mati Undi muuseum kutsub avastama

Juba mõnda aega on Koidula tänaval asunud kirjaniku ja lavastaja Mati Undi muuseum. Sel kevadel avati seal aga…

3 minutit

Teater kui õpikogemus: kuidas seista kurjuse vastu ja usaldada headuse jõudu?

Meil on siiras rõõm, et paljud õpetajad soovivad pakkuda oma õpilastele õpikogemust…

2 minutit

Muinasjutulised seiklused, põnevad lood ja uued teadmised Ugala teatris

Ugala teater toob sel sügisel koolilaste ette Astrid Lindgreni armastatud loo põhjal valminud…

3 minutit
Õpetajate Leht