Õpilaskonkursil „Kirjandusraal“ on kirjandushuviliste õpilaste ja innukate õpetajate koostöös valminud veebilehed paljudest eesti nüüdisaegsetest kirjanikest, teatas Tiigrihüppe SA.
„Kirjandusraal“ toimus sel aastal 7. korda. Selle aja jooksul on konkurss olnud pidevas muutuses: algselt võistlustöödena esitatud slaidiesitlustest on nüüdseks saanud veebilehed ja lihtsalt materjali kogumisest ning süstematiseerimise etapist on jõutud teoste ja probleemide võrdlemiseni.
Selle aasta noorema astme võistlustööd on tehtud Diana Leesalu ja Ketlin Priilinna loomingu ja teoste võrdluse kohta, vanema astme õpilased aga pidid kahele teosele tuginedes analüüsima kahe kirjaniku loomingut ühiskonna ja inimese suhete aspektist. Autorid, kelle teoste hulgast oma võistkonnale meelepärane valida, olid Indrek Hargla, Maarja Kangro, Urmas Vadi, Jürgen Rooste.
Võistluse eesmärgiks on tuua lapsed tänapäevase eesti kirjanduse juurde ja luua õppematerjalid, mida on nii õpilastel, õpetajatel kui ka teistel huvilistel võimalik kasutada. Kuna materjal, mille õpilased “Kirjandusraaliks” läbi töötavad, on muljetavaldavalt suur, saab konkursil osalemist käsitleda nii põhikooli kui gümnaasiumi lõpetamiseks nõutava uurimuse tegemisena.
Konkursi korraldas Nõo Reaalgümnaasium koostöös Tiigrihüppe Sihtasutuse, Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi ning haridus- ja teadusministeeriumiga.
Õpilaskonkursi võitjad on:
Nooremas vanuseastmes (8.- 9. kl):
I koht – Helo Liis Soodla Pärnu Vanalinna Põhikoolist
II koht – Marleen Oruväli ja Merilyn Elge Rapla Ühisgümnaasiumist
III koht – Säde Mai Krusberg, Ingrid Kiisk ja Hanna Kurvet Tartu Veeriku Koolist
Vanemas vanuseastmes (10.–12. kl):
I koht – Angeelika Saaron ja Margit Raud Nõo Reaalgümnaasiumist
II koht – Sander Puntso, Annika Apri ja Kalli Rüis Rapla Ühisgümnaasiumist III koht läks jagamisele Rapla Ühisgümnaasiumi võistkonna, koosseisus Merit Aas ja Liisi Lehtsaar, ning Tartu Poska Gümnaasiumi võistkonna vahel, kuhu kuulusid Siiri Mugra, Mari Potter ja Kreete Alasoo.
Parimate töödega saab tutvuda Tiigrihüppe SA haridusportaalis .
Lisa kommentaar