Eestlane koordineerib Euroopas kõrghariduse kvalifikatsioonide tunnustamist

,
1 minut
6 vaatamist

Lissaboni tunnustamise konventsiooni („Kõrgharidusega seonduvate kvalifikatsioonide Euroopa regioonis tunnustamise konventsioon”) komitee valis eelmisel nädalal Horvaatias uue presidendi, kelleks sai SA Archimedese Akadeemilise Tunnustamise Infokeskuse juhataja Gunnar Vaht (pildil).

Komitee kontrollib, edendab ja hõlbustab Lissaboni tunnustamise konventsiooni rakendamist. Lissaboni tunnustamise konventsioon on Euroopas kõrghariduse valdkonnas ainsaks siduvaks õigusaktiks. Konventsiooni on ratifitseerinud 51 riiki.

„Komitee roll on seista Euroopa regioonis kesk- ja kõrgharidust tõendavate diplomite, tunnistuste ja kraadide ausa ja õiglase tunnustamise eest, et hindamise kriteeriumid oleksid läbipaistvad, et kedagi antud teemal ei diskrimineeritaks. Oluline on kaasa aidata ja toetada, et igal riigil oleks hästi töötav, tasemel spetsialistidest koosnev ja põhjalikku tunnustamisalast abi, nõu ja informatsiooni andev infokeskus,” selgitab Vaht.

„Hetkel on valdkonna olulisemateks päevakorrateemadeks kvalifikatsiooniraamistike osatähtsus tunnustamise juures ja läbirääkimised vastastikuseks koostööks maailmajagude vahel,” lisab värske president.

Veel võeti 19. juunil Horvaatia linnas Splitis toimunud koosolekul vastu uus lisadokument, milleks on soovitus kvalifikatsiooniraamistike kasutamisest kõrgharidusega seonduvate kvalifikatsioonide tunnustamisel, teatas SA Archimedes pressiesindaja.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit

Värske EHA keskendub üldpädevustele ja heaolule

Eesti Haridusteaduste Ajakirja (EHA) värskest ajakirjanumbrist leiate üheksa väga aktuaalset teadusartiklit Eesti haridusteadlaste Eestis tehtud uuringutest. Eripedagoogika…

4 minutit

Keelt märgata on tahte küsimus

Praegusel suurte muutuste ajal on üha olulisem mõista keele olemust, keele rolli mõtlemises ja õppimises ning veelgi laiemalt – inimeseks olemises,…

8 minutit
Õpetajate Leht