Tagasisidekaardid on õpetaja hea abivahend, mis aitavad muuta tunni reflektsioonifaasi õpilaskeskseks, aitavad korraldada tagasisidet ning on kujundava hindamise jagatamatu osa. Õpilane hindab oma, klassikaaslase või pinginaabri tööd ning kordab sõnavara.
Paar aastat tagasi sattus meie kätte väga huvitav materjal, mis on üheks kujundava hindamise võtteks, nimelt tagasisidekaardid. Kuna oleme keelekümblusõpetajad algkoolis, siis murdsime pead, kuidas kohandada neid just esimese kooliastme õpilaste jaoks.
Enamik meie õpilasi on vene keelt kõnelevatest perekondadest, kes ei valda eesti keelt heal tasemel. Seepärast tekkis vajadus luua sellised tagasisidekaardid, mis ühelt poolt oleksid sisukad ning peegeldaksid tunni jooksul omandatud teadmisi, teiselt poolt aga oleksid lastele jõukohased ja arusaadavad. Küsimuste sõnastus eeldab, et õpilane on võimeline kasutama neid iseseisvalt.
Kuidas meie tehtud kaardid välja näevad ?
Ühele poole paigutasime küsimuse, näiteks „Mis tunnis meeldis?” või „Mis oli tunnis raske?” Teisel pool näevad õpilased pilti, mis on seotud tunni tegevusega. Näiteks loomapilte saab kasutada erinevates ainetes, mitte ainult loodusõpetuse vaid ka eesti keele või miks mitte matemaatika tunnis. Isegi muusikaõpetaja saab kasutada tagasisidekaarte, lõimides oma ainet matemaatikaga. Näiteks erinevate rütmide ja noodipikkuste kordamisel.
Tunni reflektsioonifaasis annab õpetaja ühe tagasisidekaardi kahe õpilase peale ning palub õpilastel vastata küsimusele, lähtudes tunnis tehtud tööst. Paarides vastavad nad küsimustele ning räägivad mida näevad kaardi teisel poolel.
Nt nimetavad õpitud noodiastme. Need õpilased, kes soovivad avaldada oma arvamust klassikaaslastele ja õpetajale, vastavad kõva häälega. Sel moel teeb klass koos õpetajaga arvamustest kokkuvõtte ning kinnistab õpitu.
Meie kogemus näitab seda, et kohandatud tagasisidekaartide kasutamine keelekümbluses arendab paljusid osaoskusi.
Lisa kommentaar