Avalik kiri Tallinna linnavalitsusele

2 minutit
20 vaatamist
1 kommentaar

Lugupeetud Mihhail Kõlvart! Tallinna linn peab tagama võrdsetel alustel oma kõigile lastele riiklikult ettenähtud tasuta põhihariduse. Kui linna juhtivad ametnikud tunnistavad, et meie linnas on koole, mis on riiklikult kehtestatud nõuetest „tugevamad”, ja on koole, mis on „nõrgemad”, siis tuleb selline olukord viivitamatult lõpetada.

Kui sisseastumiskatsete sooritamise põhjuseks on kooli „populaarsus”, mis omakorda on tingitud kooli asumisest populaarses piirkonnas, kus puudub püsielanikkond ja pole vajadust tagada õppekohti lähedal elavatele õpilastele, siis ei ole linnavõimul eetilist alust anda hinnangut koolis toimuva õppetegevuse kvaliteedi kohta, nimetades südalinnas asuvaid koole tugevateks ja ülejäänud koole nõrkadeks, sest südalinna koolid saavad kulutada ühe õpilase koolitamiseks rohkem raha kui enamik teisi Tallinna koole. Seega on rikutud võrdse kohtlemise printsiipi.

Siit johtuvalt:

Kui suur on südalinna koolides nende juurde moodustatud MTÜ-de illegaalne kohustuslik lastevanematepoolne õppemaks − lisaks riigi õppetoetusele ja KOV-i kompensatsioonidele? Kui kool on kehtestanud MTÜ-de kaudu kohustusliku illegaalse õppemaksu ehk „vabatahtliku” annetuse, siis käsitada seda fakti kui erakooli tunnust (õppemaks) ning nende koolide KOV-i haridustoetus suunata võrdse kohtlemise printsiipi järgides teistesse Tallinna linna munitsipaalüldhariduskoolidesse (kus täidetakse Eesti Vabariigis kehtestatud haridusseadust tasuta õppe osas) tugiteenuste tasustamiseks.

Kui suur oli iga Tallinna südalinna kooli munitsipaalruumide renditulu möödunud kalendriaastal? Kui suureks osutub see järgnevatel aastatel? Milline osa sellest „omatulust”, mis kuulub kõigile Tallinna munitsipaalkoolidele, kulutatakse konkreetsete südalinna koolides töötavate õpetajate töö lisatasustamiseks ning eelarveväliste tehniliste vahendite soetamiseks? Võrdse kohtlemise printsiibi alusel tuleb südalinna koolide renditulu kanda linnakassasse proportsionaalselt kõikide Tallinna munitsipaalkoolide tugiteenuste rahastamiseks. Meeldetuletuseks, koolide põhitegevus ei ole majandustegevus.

Vastasel juhul käsitada neid koole kui erakoole, mis rendivad oma tegevuseks ruume Tallinna linnalt.

Millise Tallinna linna õigusaktiga on lubatud südalinna koolidel ja mõnelgi koolil veel võtta vastu rohkem õpilasi, kui ruumiprogramm PGS-i täitmiseks võimaldab? Selline õpilaste arulage „hulgi” tsentraliseerimine (õpe 2−3 vahetuses) toob ja on juba toonudki nendes koolides kaasa õppe­kvaliteedi järsu halvenemise, riikliku õppekava mittetäitmise ning võrdse kohtlemise printsiibi rämeda rikkumise. Kui sellist õigusakti ei ole, siis miks kohalik ja riiklik järelevalve ei ole teinud oma tööd ja kõrvaldanud antud rikkumisi ning karistanud rikkujaid? Kui selline õigusakt on olemas, siis miks ei ole seda libaakti kuulutatud põhiseadusega vastuolus olevaks ning vastavaid tegevusi õigustühisteks?

Kommentaarid

  1. sada protsenti Sinuga nõus, koolivend.
    Olen kuluaaridest kuulnud, millist töötasu saavad mõnede torukoolide õpetajad.Kõik see on illegaalse tegevuse ja riigipoolse tegevusetuse tulemus.
    Tahan veel lisada, et riigigümnaasiumide rahastamine on suures osas varjatud , ei saa aru ka sellest, et paljudes omavalitsustes , kus arvestuslik riiklik palgatoetus ületab keskmise palga, ostavad KOV – id indulgentsi õpetajaile kopsaka lisaraha maksmisega teiste madalapalgaliste töötasu ja maksumaksjatele ettenähtud teenuste arvelt.
    Olen ka seda meelt, et kui jõukam seltskond loob oma võsukestele munitsipaalkooli eelistamise asemele erakooli, siis tuleks nendel edukatel kogu see lugu ilma mööndusteta ka kinni maksta.
    Eesti koolides peaks õpetajaid tasustama võrdselt, sõltuvalt nende reaalsest tööpanusest.Ja palgaraha peaks tulema otse riigieelarvest, ilma mööndusteta.

    Õigus

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Koolitus ees, õnnetus taga

Olgu see uute tehnoloogiate juurutamine, kogukondade lõimimine, tervislike eluviiside kujundamine või mis iganes ühiskondlike probleemidega tegelemine, lahendust nähakse kooli õppekavade täiendamises…

10 minutit
3 kommentaari

TI kasutamise paradoks

Kuna ChatGPT-l pole üldist universaalset ja kõigile ühtmoodi nähtavat väljundit, on raske avalikult hinnata, mida ta meie õpilastele pähe hakkab ajama. Kuidas…

6 minutit
Õpetajate Leht