Täna Tapa erikooli külastanud haridus- ja teadusminister Jaak Aaviksoo sõnul tuleb erivajadustega laste haridus- ja koolikorralduse kaasajastamise tempot kiirendada, teatas haridus- ja teadusministeeriumi pressiesindaja.
Kooli igapäevaelust ning paari nädala tagustest korrarikkumistest ülevaate saanud minister rõhutas, et korra hoidmine käitumuslike ja psüühiliste erivajadustega noorte õppeasutuses on oluline nii õpilaste eneste heaoluks kui ka kooli töötajate kaitsmiseks.
„Noortele suunatud mõjutusvahendid peavad olema proportsionaalsed ja eelkõige individuaalsed, eriti sellistes koolides nagu Tapa erikool,” sõnas minister. „Seda peavad toetama koolis kehtestatud selged ja kõigile arusaadavad reeglid, mida kõrvalekaldumatult täidetakse – kui õpilane käitub hästi, peab tal olema ka suurem vabadus, kuid ebaadekvaatse ja piire ületava käitumise korral tuleb laps kohe eraldada ning vajadusel ka tema käitumisvabadust vastavalt piirata.”
Aaviksoo tõdes, et seadusandlus vajab mõnes osas üle vaatamist ning töö sellega on lõpule jõudnud – ministeeriumis on ette valmistatud lapse õiguserikkumise juhtumisse sekkumise seaduseelnõu, mis saab eeldatavasti valmiva lastekaitseseaduse osaks.
Kindlasti tuleb keeruliste noorte õpetamisel luua võimalused individuaalsemaks lähenemiseks – seda peavad toetama nii seadusesätted, kooli hariduslikud otsused kui ka õppekeskkond.
Ministeerium on teinud otsused raskete erivajadustega laste koolivõrgu ümberkorraldamiseks – esmase kava järgi pidid muudatused hakkama toimuma alles sügisest, kuid Tapal toimunud sündmused näitavad, et tegutsema tuleb hakata kohe. Eeldatavasti tuleb ühtse juhtimise alla koondada Tapa, Kaagjärve ja Vastseliina kool, mis võimaldaks personali, õpetajate ja kasvatajate vahetust ning vajadusel ka õpilaste sujuvamat liikumist.
Tapa kooli hoone rekonstrueerimise ehitushange algas eelmisel nädalal. Veebruari ja märtsi jooksul saavad alguse ka Kaagvere ja Pätsi kooli uute hoonete hanked. Hiljemalt järgmisel aastal peavad kõik koolid tegutsema uutes hoonetes. Tapa kooli tegevus koondatakse ühte majja. Õpilaste elamine ja õppimine korraldatakse nende erinevat käitumisriski arvesse võttes – sarnase riskiga lapsed õpivad ja elavad koos.
Õpilased hakkavad elama väikestes rühmades ja rühmakodudes, kus on kuni kaheksa õpilast. Igas rühmakodus on ruumid privaatseks ja turvaliseks olemiseks – sealhulgas ühekohalised magamistoad koos WC ja duširuumiga.
Praegu õpib Tapa erikoolis 38 last ja koolis on 58 töötajat.
Lisa kommentaar