Tallinnas lahkavad kõrghariduse tulevikku 60 riigi esindajad

,
2 minutit
2 vaatamist

26.–28. mail toimub Tallinnas maailma kõrghariduse kvaliteediagentuure ühendava organisatsiooni INQAAHE (International Network for Quality Assurance Agencies in Higher Education) aastakonverents „Partnerships in Quality Assurance in Higher Education”, mille korraldab Eesti kõrghariduse kvaliteediagentuur.

Üle maailma 200 organisatsiooni koondava INQAAHE presidendi Carol L. Bobby (USA) sõnul on kõrgharidusest saanud globaalne teenus, ning selles kontekstis on eri huvipooltel eriti oluline mõista, mis teeb ühest ülikoolist tipptasemel ülikooli ja mida tähendab tunnustatud kõrgharidus.

„INQAAHE on oma 23-aastase ajaloo jooksul aidanud luua kõrghariduse kvaliteedisüsteeme, mis teenivad üliõpilaste ja laiema avalikkuse huve maailma eri kultuurides ja regioonides. Usume, et meie liikmed täidavad olulist rolli, võttes kõrgkoolide ja õppekavade hindamisel aluseks riiklikult ja rahvusvaheliselt kokkulepitud standardid,” ütles Bobby.

INQAAHE pakub oma liikmetele diskussiooniplatvormiks igaaastase konverentsi, kus jagatakse kõrghariduse hindamise parimaid praktikaid, õpitakse üksteiselt ja arutletakse kõrghariduse hindamise probleemikohtade üle.

Sel aastal toimub foorum Tallinnas ja keskendub vajadusele arvestada kvaliteedi välishindamisel eri osapoolte – kõrgkoolide, üliõpilaste, tööandjate ning riiklike ootustega pidevalt muutuvas globaliseeruvas keskkonnas.

„Eestis on olnud võimalik erinevate osapoolte ootusi kõrghariduse kvaliteedistandardite kehtestamisel tõepoolest arvestada. Nüüd on pigem küsimus selles, kuidas motiveerida kõrgkoole iseenda jaoks latti kõrgemale seadma. Siin on agentuuri ponnistustest üksi vähe kasu. Üliõpilased, tööandjad, ühiskond laiemalt ja muidugi kõrgkoolid ise – peavad suurendama nõudlikkust. Partnerlus kõrghariduse kvaliteedi edendamisel – see on konverentsi läbiv teema,” rääkis Eesti kõrghariduse kvaliteediagentuuri juhataja Heli Mattisen.

Kõrghariduse massistumine ja rahvusvahelistumine paneb teiste seas ka kvaliteediagentuurid arutlema selle üle, mida teha selleks, et kõrgharidus vastaks rohkem ühiskonna ja eri osapoolte ootustele – mida ootavad kõrghariduselt tänapäeval üliõpilased, mida tööandjad, mida laiem avalikkus? Kas sõltumatute kvaliteediagentuuride roll on kontrollida kõrgkoolides pakutava hariduse vastavust miinimumnõuetele või pigem motiveerida kõrgkoole julgemateks arenguhüpeteks? Kuidas tagada kõrgharidusõppe eri vormide, nt massiliste avatud netikursuste -populaarsust koguvate Massive Open Online Courses (nn MOOCside) kvaliteet? Millised on rahvusvahelised standardid kõrghariduse hindamiseks väljaspool ühe riigi piire? Need on mõned teemad mis foorumil arutlusele tulevad.

Lisainfot leiab foorumi kodulehelt: http://archimedes.ee/inqaahe.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit

Värske EHA keskendub üldpädevustele ja heaolule

Eesti Haridusteaduste Ajakirja (EHA) värskest ajakirjanumbrist leiate üheksa väga aktuaalset teadusartiklit Eesti haridusteadlaste Eestis tehtud uuringutest. Eripedagoogika…

4 minutit
Õpetajate Leht