Kuidas õppimist senisest põnevamaks muuta?

1 minut
9 vaatamist

Pärnumaal Maria talus peeti 12. ja 13. augustil Johannes Käisi seltsi suvekooli „Kodu, lasteaed, kool – huvitavate võimaluste kasvumaa”.

Eelkõige õpiti üksteiselt – oma koolis või lastega midagi uut ja põnevat rakendanud õpetajad tutvustasid teistele oma kogemusi. Nii räägiti pärimusmuusika ja tantsu õpetamisest lastele, draamaõpetuse elementide kasutamisest eri õppeainete tundides, arvutamise lihtsate nippide kasutamisest abiõppes, kogemus-, elamus- ja projektiõppest, teadusteatrist, keelekümblusest, JukuAkadeemiast, KAE koolist. Igale ülevaatele järgnes samal teemal arutelu töötoas.

Huviga kuulati ka HTM-i algatuse „Huvitav kool” koordinaatori Pille Libliku ettekannet. Esineja rõhutas, et huvitav kool ei tähenda seda, et õpetaja peab klassi ees tantsima ja tulevärki ning tingel-tangelit korraldama, samuti ei tähenda see õpilaste vaba aja põnevat sisustamist. Algatuse „Huvitav kool” keskpunktis on ikkagi küsimus sellest, kuidas motiveerida õpilasi suurema huviga õppima, sealhulgas ka üksteiselt õppima. Pille Liblik tõi välja kaks õpihuvi suurendamise võimalust. Esiteks õppe elulisus ehk kooli koostöö kohalike ettevõtetega. Teiseks kooli avatus ehk koostöö kohaliku kogukonnaga. Ja muidugi koolitund – ka see peab senisest põnevamaks muutuma.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht