Kuidas õppimist senisest põnevamaks muuta?

Pärnumaal Maria talus peeti 12. ja 13. augustil Johannes Käisi seltsi suvekooli „Kodu, lasteaed, kool – huvitavate võimaluste kasvumaa”.

Eelkõige õpiti üksteiselt – oma koolis või lastega midagi uut ja põnevat rakendanud õpetajad tutvustasid teistele oma kogemusi. Nii räägiti pärimusmuusika ja tantsu õpetamisest lastele, draamaõpetuse elementide kasutamisest eri õppeainete tundides, arvutamise lihtsate nippide kasutamisest abiõppes, kogemus-, elamus- ja projektiõppest, teadusteatrist, keelekümblusest, JukuAkadeemiast, KAE koolist. Igale ülevaatele järgnes samal teemal arutelu töötoas.

Huviga kuulati ka HTM-i algatuse „Huvitav kool” koordinaatori Pille Libliku ettekannet. Esineja rõhutas, et huvitav kool ei tähenda seda, et õpetaja peab klassi ees tantsima ja tulevärki ning tingel-tangelit korraldama, samuti ei tähenda see õpilaste vaba aja põnevat sisustamist. Algatuse „Huvitav kool” keskpunktis on ikkagi küsimus sellest, kuidas motiveerida õpilasi suurema huviga õppima, sealhulgas ka üksteiselt õppima. Pille Liblik tõi välja kaks õpihuvi suurendamise võimalust. Esiteks õppe elulisus ehk kooli koostöö kohalike ettevõtetega. Teiseks kooli avatus ehk koostöö kohaliku kogukonnaga. Ja muidugi koolitund – ka see peab senisest põnevamaks muutuma.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Noorte haridustegelaste preemiad läksid tänavu Tartusse

Vabariigi Presidendi Kultuurirahastu noore haridustegelase preemia pälvis tänavu Tartu Forseliuse Kooli klassiõpetaja ning esimese kooliastme juht…

6 minutit

Keelejulgus päriselus: mida annab keelelähetus õpetajale ja koolile?

Keelelähetusel osalevad õpetajad kirjeldavad, kuidas eestikeelne kooli- ja linnakeskkond murendab keelebarjääri kiiremini kui ükski…

9 minutit

Tallinna Polütehnikum 110 – meie kooli lugu

Tallinna Polütehnikum on ainulaadne ja erakordne peatükk Eesti koolimaailmas. 110 aastat tehnikahariduse elu- ja edulugu. 18 181 vilistlast –…

7 minutit
Õpetajate Leht