Kuidas koolielu dramaatilisemaks muuta

2 minutit
11 vaatamist

Tallinna ülikoolis peeti 9. jaanuaril noorte õpetajate mõttetalguid „Draama(d) koolis”, kus oli keskseks teemaks improvisatsioonilise draama võimaluste kasutamine koolis. Peaettekandega esinesid psühhodraama lavastaja ja Eesti luguteatri näitleja Triinu Siiner ning Tartu spontaansusteatri lavastaja Endel Hango.

Mõlemad ettekandjad rõhutasid, et draamad on koolis paratamatud. Ikka tekib tülisid, keegi teeb kellelegi etteheiteid, keegi kiusab kedagi. Kuid draamasid saab ka ise esile kutsuda, et nende abil õpilaste suhteid analüüsida ja paremaks muuta. On olemas kiusamisteemalised draamad, kus põhiline tähelepanu langeb neile, kes kiusamist rahulikult pealt vaatavad. Taolist draamat läbi mängides hakkab pealtvaataja rollis oleval õpilasel igatahes ebamugav.

Triinu Siiner märkis, et „draama” tähendab kreeka keeles tegevust ja draamameetodi puhul on esmatähtis, et õpilased saaksid tegutseda ja mitte lihtsalt teksti ette kanda. Just tegutsemine ja liikumine on tähtsad. Draamas tegutsedes saab õpilane kasutada oma kujutlusvõimet ja kõiki meeli. Draamaga kaasnevad alati emotsioonid, aga just emotsioonid aitavad teadmisi ja oskusi kõige kindlamalt omandada. Triinu Siiner toonitas, et draamaõpetuses tähendab õppimine alati vastastikust õppimist – üksteiselt õppimist.

Peaettekandele järgnenud töötubasid viisid läbi Mirjam Meriste, Mihkel Kangur, Terje Kaldur, Kaia Köster ja Ruslan Lainola. Eelkõige tutvustati neis teatrimaailma tehnikaid, mida saab hõlpsalt kasutada ka ainetundides.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eesti õpilased võitsid Euroopa füüsikaolümpiaadil kolm kulda, hõbeda ja pronksi

13.–17. juunini peeti Bulgaaria pealinnas Sofias üheksas Euroopa füüsikaolümpiaad (EuPhO)….

3 minutit

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit
Õpetajate Leht