29. ja 30. märtsil Kanadas Banffis toimunud viiendal rahvusvahelisel õpetajakutse tippkohtumisel, kuhu kutsutakse PISA testide põhjal maailma parima haridusega riigid, oli taas kohal ka Eesti.
Seekord arutati OECD ja rahvusvahelise õpetajate ametiühingu korraldataval suurüritusel, kuidas toetada haridustöötajate juhioskuste arengut ja innovatsiooni 21. sajandi klassiruumis, samuti õpetajate väärtustamist ja enesetõhusust.
Eesti delegatsiooni kuulusid haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler Mart Laidmets, haridustöötajate liidu esimees Reemo Voltri, koolijuhtide ühenduse esimees Toomas Kruusimägi ja õpetajate liidu juht Margit Timakov. Üritust väisas ka HTM-i õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiver.
„Meie suurim ootus on kuulda teiste riikide kogemusi ja jagada enda omi,” vahendas konverentsi alguspäeval Õpetajate Lehele oma esimesi muljeid Eesti delegatsiooni juht Mart Laidmets. „Kohtumisel vaadatakse õpetajaameti arenguid eelmisest tippkohtumisest möödunud aasta jooksul. Lisandväärtus on see, et siin on koos nii koolijuhid, õpetajad kui ka poliitikakujundajad.”
Tippkohtumisel toimub ka kahepoolseid kohtumisi. Näiteks uurisid Kanada Ontario provintsi esindajad meie inimestelt, kuidas oleme saavutanud PISA testides matemaatikas niivõrd head tulemused. New Brunswicki esindajaid huvitas robootika ja programmeerimise õpetamine juba algklassides ja lasteaiaski. Neil endil algab õpe alles kuuendast klassist. Saksamaa huvitus meie hariduse üldisemast arengust. „Kohtumised on kasulikud mõlemale poolele,” sõnas Laidmets. „Kohal on ju maailma tipud, kes õpetajaharidusega tegelevad. Hea on näha, et aina rohkem tähtsustatakse õpetaja rolli juhina, mitte ainult hea ainetundjana. Et õpetaja suudaks teistega koostööd teha, olla õpilastele juht ja partner, on arutamist vääriv teema.”
Tarkade arutelude vahele pakuti tippkohtumisel osalejaile ka ekskursioone. Kohalikus kunstimuuseumis oli õpilasnäitus, näitamaks, kuidas neil loovust arendatakse.
Maailma parima haridusega riikide tippkohtumisel kõneldust pikemalt loe järgmisest, 10. aprilli Õpetajate Lehest.
Lisa kommentaar