Karjääripäev Käo põhikoolis

3 minutit
47 vaatamist

Minu tütar Marie käib esimest aastat Tallinnas asuvas Käo põhikoolis, kus õpivad raske ja sügava intellekti- ning liitpuudega lapsed.

Kool ja selle töötajad on väga toredad. Lastega tehakse palju põnevat, näiteks korraldatakse klassihommikuid, käiakse koos poes, küpsetatakse, voolitakse, maalitakse ja meisterdatakse. Mind lapsevanemana hoitakse kõikide toimetustega kursis ja olen Marie koolivaliku üle väga õnnelik.

Sellepärast olingi kohe nõus, kui Käo põhikooli õpetaja ja karjäärikoordinaator Jaanika Savolainen kutsus mind kooli karjääripäevale esinema ­ rääkima oma tööst mööblipoe müüjana ning ettevõtjana.

Algul tundus mulle küll pisut kummastav, milleks on selles koolis vaja korraldada karjääriõpet. Kooli tegevustega lähemalt tutvudes sain aru, et karjääriõpetus on lõimitud õppetegevusse kogu kooliaja jooksul, kus keskendutakse kolmele põhiteemale: enese tundmaõppimine, töömaailma ja õppimisvõimaluste tundmaõppimine ning otsustamine ja planeerimine. See tähendab muu hulgas ka kutseõppe eeloskuste omandamist, nagu näiteks kangastelgedel kudumist ja lihtsa toidu valmistamist. Praktiliste tööülesannete täitmisel saadud isiklike kogemuste alusel saavad õpilased oma võimetest ja huvidest paremini aru.

Karjääripäev toimus veebruari lõpus kooli suures saalis, kuhu kogunesid kõik lapsed koos õpetajate ja kasvatajatega. Et oma tööd lastele arusaadavalt tutvustada, kasutasime Käo koolis toimivat alternatiivkommunikatsiooni meetodit – tegevuste visualiseerimine piltide/sümbolitega. Jaanika Savolaineni abiga vormistasime 31­-leheküljelise slaidiprogrammi minu ja teise esineja, lapsevanema Kadri Peljo lugudest. Kadri rääkis lastele oma hobist – salvrättide kogumisest. Mina rääkisin lastele oma tööst mööblipoe müüjana ja enda firmast, mis valmistab 3D värvilehti erivajadustega lastele (vt http://universaalnedisain.ee/ee/3d-varvilehed/). Ettekande ajal jooksid seinal slaidid koos piltidega, mis täiendasid/visualiseerisid meie juttu. Meie esinemine kestis umbes viis minutit ja pärast seda said lapsed küsimusi esitada. Väga armas oli üks poiss, kes koos õpetaja Kaidi abi ja suhtlemisraamatuga oma küsimusi esitas.

Meie esinemise järel said lapsed proovida töötubades salvrätitehnikas võtmehoidjate ja klaaspurkide kaunistamist ning 3D värvilehtede värvimist, seda loomulikult õpetajate­kasvatajate abil. Mõni laps oli väga agar, kuid mõnele meeldis salvräti töötoas lõikamisest­liimimisest rohkem hoopis klaaspurk. Värvilehti värvisid õpilased nii kriitide, pliiatsite ja näpuvärvidega kui ka voolisid paberi kõrgete piirjoonte vahele plastiliini. 3D värvilehed on spetsiaalselt disainitud erivajadustega lastele – igal paberil on üks joonis igapäevastest esemetest, näiteks õun, pirn, kass, koer, sokk, kinnas jne. Joonise kontuurid on tehtud 3D värvidega paberi pinnast 1 mm kõrgemad, nii on lastel kergem neid kujundeid värvida. Oli väga armas vaadata, et ka need lapsed, kelle käed iseseisvalt ei liikunud, said õpetaja abil värvi pildi peale laiali ajada ning tunda rõõmu, et nemad ise on midagi valmis teinud.

Hiljem said õpilased kasvatajate­-õpetajate abil täita pilt­küsimustiku, kuidas neile karjääripäev meeldis. Mina ja Kadri saime tagasisidena lugeda, et õpilastele meeldis: ­ nad olid rõõmsad, et kohtusid uute inimestega ja said töötubades toimetada.

Käo põhikooli tegemistega lähemalt saate tutvuda veebilehel www.kaokool.ee.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Emakeeleõpetajad õppisid Brüsselis iseolemist

Meie mõtlemiskoht. Eestis laotud väärtused peegelduvad Brüsselist tagasi

82 Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi liiget – eesti keele ja kirjanduse…

8 minutit

Viimsi Kooli koosõppepäeval loodi Viimsi staadionil 1300 õpilase koostöös kooli logo

19. mail korraldas Viimsi Kool juba kolmandat aastat järjest koosõppepäeva,…

3 minutit

Saksa keele päev Alatskivi lossis 

Saksa keele päeva korraldamine sai alguse õpilaste ausast küsimusest „Miks peaks saksa keelt õppima?“. Soov tutvustada Peipsiääre valla…

3 minutit
Õpetajate Leht