Viimsi kooli teadmiskeskus haarab teisigi koole

Noorte edasiõppimisvalikuid mõjutab sageli kuvand LTT-valdkonna keerulisusest ja elukaugusest. Et noortel tekiks sügavam huvi teaduse ja tehnoloogia vastu ja positiivne kuvand sellest, ei tule oodata keskkooli lõpuni, vaid äratada juba algkooliõpilastes huvi ja seda süsteemselt arendada.

Viimsi kool on sõlminud koostöö raamlepingud TÜ, TLÜ, maaülikooli, TTÜ, muusika- ja teatriakadeemia, sisekaitseakadeemia ja kunstiakadeemiaga. Raamlepingute üks eesmärk on populariseerida teadust ja teadlase elukutset, et noored näeksid senisest enam karjäärivõimalusi LTT-erialadel. Oleme aastate jooksul korraldanud kümneid põnevaid õppepäevi, välipraktikume, laboreid ja töötubasid ülikoolides. Koolitunde on kutsutud külastama loodus-, täppisteaduste ja tehnoloogiavaldkonna tipptegijaid. LTT populariseerimine on Viimsi kooli arengukava lahutamatu osa. Oleme liitunud teadus- ja tehnoloogiapaktiga, pilootprojektiga Eesti 2.0 jt ettevõtmistega.

Kuna alg- ja põhikooliõpilastel ei ole just palju väljundeid oma annete arendamiseks neis valdkondades, tekkis süsteemseks lähenemiseks ja järjepidevuse tagamiseks vajadus luua oma kooli teadmiskeskus. Teadmiskeskus Collegium Eruditionis toetab õpilase mitmekülgset arengut, luues võimalusi täiendavate teadmiste, oskuste ja annete arendamiseks.

Teadmiskeskuse alla on koondunud nii õpilasteadus kui ka 17 teadusringi.

Käesoleval õppeaastal alustavad Collegiumi ringid tegevust juba kaheksas koolis (lisaks Viimsile Randvere, Haabneeme, Püünsi, Merivälja kool, Nõmme põhikool, Peetri lasteaed-põhikool ja Kiviõli 1. keskkool) ja tegevusse on haaratud üle 600 õpilase.

Praktilise tegevuse kaudu on võimalik arendada õpilase loovust, ettevõtlikkust, käelist tegevust, oskust kasutada teaduskeelt, luua seoseid ja teha meeskonnatööd. Teadushuviharidus aitab parandada õpilaste õpitulemusi: tavalises koolitunnis „aktiivsed” õpilased on sageli leidnud endale meelepärase tegevuse teadmistepõhises huviringis.

Tahame näidata, et teadlase elukutse ei ole kuiv ja igav – piisava pühendumise korral on võimalik jõuda väga kaugele. Samas ei tohi jätta muljet, et see ongi midagi väga lihtsat, tulemusteni jõudmine eeldab süvenemist ja järjepidevust.

Anname üheskoos teadushuvile võimaluse, sest iga laps on seda väärt!

Peeter Sipelgas

Viimsi kooli teadmiskeskuse juht

 

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Teadusharidus tervisemuuseumis

Teadusharidus varasemas eas on üha põletavam küsimus, kuivõrd info ja ka valeinfo levib üha kiiremini aina kaasahaaravamate lühivormide kaudu, mille…

2 minutit

TÜ teaduskooli tegevused õpilastele ja õpetajatele

Tartu Ülikooli teaduskool pakub ka sel õppeaastal oma tegevuste kaudu nutikatele õpilastele võimetekohaseid väljakutseid. Kiirelt kätte jõudnud…

4 minutit

EscapeTartu – meeleolukad ja põnevad klassireisid Tartus

Miks on EscapeTartu hea klassireisi sihtkoht? Arendab õpilaste koostöö- ja suhtlemisoskust. Põgenemistoast õigel ajal välja…

2 minutit
Õpetajate Leht