Erikoolid kasvavad koolkodudeks

Erivajadustega laste koolide tegutsemise poolsajandi juubeliks valmisid Kaagveres ja Tapal õppekompleksid, mis maist saati kannavad ühist nime Maarjamaa haridus­­kolleegium. 7. detsembril oli mõlemas keskuses ava­tseremoonia. Uueneb ka koolide sisu, karistuspoliitika asemel suunatakse lapsed osalema sekkumis- ja rehabilitatsiooniprogrammides.

Kaagveres asuvas Emajõe õppekeskuses on valminud lausa linnak. Noored hakkavad elama kaheksakesi rühmamajades. Uues koolimajas on nüüdisaegsed tingimused õppimiseks, loovtegevuseks ja rehabilitatsiooniks. Peremajas nõustatakse peresid ja pakutakse võimalust alustada iseseisvat elu.

Tapal asuvas Valgejõe õppekeskuses renoveeriti kolmekorruseline õppehoone, kus on suurepärased sportimisvõimalused. Kahe keskuse vahel ei jaotu õpilased enam soopõhiselt, vaid toimetuleku järgi. Kaagveres hakkavad elama-õppima tüdrukud-poisid, kes suudavad enda käitumist ohjata, Tapal kehvemini toime tulevad ja agressiivsemad õpilased.

Kolitakse uuel aastal, kui ruumid on sisustatud. Üleminek toimub vähehaaval, et suured muutused võetaks paremini vastu.

Haridus- ja teadusministeeriumi asekantsleri Mart Laidmetsa sõnul on tegu Eesti ajaloo suurima investeeringuga eriliste vajadustega laste heaks. Uus keskkond peaks aitama tõsta sisulise tegevuse kvaliteeti.

Mõlema keskuse rajamist rahastati Euroopa regionaalarengu fondist. Kahe projekti eelarve oli kokku üle 10 mln euro.

Maarjamaa hariduskolleegiumi direktori Maire Reesti sõnul on erikoolidest välja arenemas koolkodud, kus tegeldakse karistamise asemel põhjustega, mis mõjutavad õpilase käitumist. Vastu võetakse psüühika- ja käitumishäirega õpilasi, kes vajavad mitmedimensioonilist lähenemist ning sekkumist.

Emajõe õppekeskuses on kohti 58–68 õpilasele, Valgejõel 50–61 õpilasele. Kooli suunatakse aastaks kuni kaheks. Selle aja jooksul annab kool toimetulekustrateegiaid, et õpilane saaks edaspidi tavakoolis hakkama.

Emajõe õppekeskuses leidis avamispäeval aset ka välisesinejatega konverents „Väljakutsuv käitumine kui väljakutse”.

Sirje Pärismaa

Kommentaarid

  1. Tulekahju kustutamine on tore, kuid selle ennetamine (koolieelses eas) oleks veel tulusam tegevus. Aeg ammu selles vallas hoogsalt tegutseda.


Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajad Toompeal: vaja on õiglast palka ja jõukohast koormust

Õpetajad avaldasid koos päästjatega taas Toompeal meelt, et survestada riiki kindlustama neile järgnevateks aastateks konku-rentsivõimeline…

6 minutit

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda on põhikooli korduseksamite kaotamise vastu

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda saatis Haridus- ja Teadusministeeriumile arvamuse seoses põhikooli korduseksamite kaotamise ning põhikooli…

3 minutit

Aasta e-rehkendusest: kirg peab jõudma kooli!

Kümnete tuhandete e-rehkendajate õhin möödunud aastast annab märku, et matemaatika tase määrab paljude noorte tuleviku nii kõrghariduses kui…

5 minutit
Õpetajate Leht