Naudi tööd ja õppimist

2 minutit
2 vaatamist

Kuigi vaheaeg oli varasemast pikem, sai ta ikkagi otsa. Õpetajate Leht soovib koolirahvale tegusat ja tuumakat uut aastat. Küllap olete juba uurinud kalendrit ja märganud, et tööle saab rohkem pihta anda, sest riigipühasid on vähevõitu.

Kuigi koolis tehakse uue aasta plaane sügisel ja soovitakse 1. septembril üksteisele head uut aastat, mõtleme ka praegu, mida tahame ise teistmoodi teha.

Igas päevas võiks olla midagi, mis meid üllatab, teeb targemaks ja õnnelikumaks. Püüame ka oma lehe kaudu ikka teie silmaringi ja ilmapilti avardada. Uue aasta esimeses numbris on tähelepanu keskmes võõrkeelte õpetamine. Tartu ülikooli õppejõud Ülle Türk ja Natalja Zagura analüüsivad meie koolides kasutatavaid inglise keele õpikuid. Valik nii kodu- kui ka välismaal välja antud õppekirjandust on suur ja õpikud arenevad kiiremini kui kunagi varem. Kuid õpetajad valivad pigem sama õpiku uuendatud versiooni, selle asemel et õpikuturul ringi vaadata.

Tallinna ülikooli õppejõud Tuuli Oder põrmustab eksiarvamuse, nagu oskaksid meie noored suurepäraselt inglise keelt. Viiendiku 2014. ja 2015. aastal gümnaasiumi lõpetanute inglise keele riigieksami tulemus ei küündinud nõutud minimaalse tasemeni B1. Oder analüüsib selle põhjuseid ja soovitab õpetajail endalt küsida, mida saab teha paremini.

Nii et ligi kümne aasta tagune Kreisiraadio sketš „Keeled suhu ja Euroopasse” pole oma aktuaalsust tänagi kaotanud!

Keelteõppele pühendatud lehekülgedelt saame julgustust ka meie arvates keeruliste keelte õppimiseks. Araabia tähestiku õppimine on tegelikult vaid paari nädala küsimus ja grammatika lihtsam kui paljudel Euroopa keeltel. Hiina keeles aga grammatika meie mõistes sootuks puudub, pole sõnamuutusi, käändeid, pöördeid, arvu, sugu ega isegi aegu. Araabia ja hiina keeles ilmusid eelmise aasta lõpus esimesed eestlastele koostatud õpikud.

Sõna saavad ka eesti keele õpetajad, kelle gruppidesse keeltekoolis satub üha tihedamini neid, kes ei räägi ühtki Euroopas laialt levinud keelt. Iga grupp on omanäoline ja just neile leiavad õpetajad oma lähenemise. Nad on arvamusel, et õppimine ei pea olema raske töö, vaid võib olla ka nauding.

Tehkem siis kõik uuel aastal oma tööd naudinguga!

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Õpiampsud laiendavad silmaringi

Üksteist aastat tagasi lõime uut gümnaasiumi. Kooli õppekava tegemisse olid kaasatud tulevased õpilased, vanemad, õpetajad. Meie ühine otsus oli, et…

2 minutit

Laps ei saa endale peret valida

15-aastane Johan ei saa öösiti tihti magada, sest tema õde on raskelt haige. Koolis on tal puudulikud hinded ja käitumisprobleemid…

2 minutit
2 kommentaari
Õpetajate Leht