Koolinoorte äriideede konkurss ootab kohalikku arengut toetavaid plaane

,
2 minutit
3 vaatamist

Õpilased saavad ennast proovile panna ja esitada oma äriidee TTÜ innovatsiooni- ja ettevõtluskeskuse Mektory ning Swed­banki konkursile „Bright Minds”, tähtaeg 22. aprill. Eelistatud on ideed, mis toetaksid kogukondlikku arengut ning noorte ja kohalike ettevõtete koostööd.

TTÜ innovatsiooni ja ettevõtlussuhete prorektori Tea Varraku hinnangul on kooliõpilaste kaasamine Eesti jaoks pikas perspektiivis strateegilise tähtsusega: „Demograafilised muutused panevad meid üha teravamalt silmitsi olukorraga, kus konkurentsivõime säilitamiseks ja parandamiseks peame järjest enam panustama just järeltuleva põlve ettevõtlikkusele suunamisele. See aitab kasvatada olulistele erialadele potentsiaalseid tudengeid ning hilisemalt kõrgelt kvalifitseeritud tööjõudu.” Märkimist väärt on „Bright Mindsi” lokaalne aspekt – anda noortele võimalus oma kodukohas midagi muuta, sh suunata tegema koostööd ettevõtetega.

Ettevõtluskonkursi eesmärk ei ole küll konkreetselt õpilasfirmade ega start-up-ettevõtete loomine, kuid suurema potentsiaaliga ideedel on tulevikus võimalik edasi liikuda start-up-konkurssidele. Oodatud on ka juba varem välja töötatud ideed. Sel korral on koostöös Swedbankiga välja pandud ca 6000-eurone auhinnafond, et aidata meeskondadel oma ideed edasi arendada. Konkurssi toetab ka Tallinna ettevõtlusamet.

„Soovime, et „Bright Mindsi” koolitusprogramm, saadav praktiline kogemus ja sammud oma idee teostamisel annaksid noortele tõuke olla ettevõtlikud ka tulevikus. See on hea võimalus katsetada ettevõtlusmentorite käe all, mis lisab loodetavasti noortele julgust ja pealehakkamist oma ideedega edasi tegeleda,” ütles Tauno Vanaselja Swedbankist, kes on ühtlasi üks „Bright Mindsi” mentoritest ja žürii liikmetest.

Sügisel käivitunud pilootprogramm jõudis start-up-stiilis koolitusega Harju-, Lääne-, Saare-, Järva- ja Viljandimaale. Koolitusprogrammis juhendati õpilasi tootearenduse, turu-uurimise ja konkurentsianalüüsi tegemisel. Samuti räägiti meeskondade loomise ja rollide jaotamise olulisusest ning jagati nõuandeid, kuidas investoritele oma ideed tutvustada. Nelja kuu jooksul võttis koolitusest osa ligi 130 noort, plaanis on laieneda kõigisse maakondadesse.

Konkursil osalemiseks tuleb saata äriidee kirjeldus ühel A4-l ning üheminutiline ideed tutvustav videoklipp e-aadressil kristina.piliste@ttu.ee hiljemalt 22. aprillil. Seejärel valib ekspertžürii välja 20 ideed, mida autorid tutvustavad 25. mail toimuval konkursi lõpuüritusel, kus selguvad ka parimad. Lisainfo www.ttu.ee/brightminds.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit

Värske EHA keskendub üldpädevustele ja heaolule

Eesti Haridusteaduste Ajakirja (EHA) värskest ajakirjanumbrist leiate üheksa väga aktuaalset teadusartiklit Eesti haridusteadlaste Eestis tehtud uuringutest. Eripedagoogika…

4 minutit
Õpetajate Leht