Nädalavahetusel toimunud HITSA tehnoloogiapäeval selgitati välja õpilastööde konkursi „Maailmariik Eesti” võitjad. Finaalis osales mitusada õpilast, auhinnalisi kohti jagus pea igasse maakonda.
Konkursile esitatud loovtööd läbisid kaheetapilise hindamisprotsessi, kus 39 eksperti hindasid töid kaheksas kategoorias ning viies vanuserühmas. Konkursi žürii liige, Tallinna Lilleküla gümnaasiumi haridustehnoloog Meeri Sild sõnas, et näiteks arvutimängude kategoorias oli tööde tase väga hea. „Õpilaste oskused ja teadmised programmeerimisest on tugevad, nad ei pelga oma ideid ellu viia. Tore on ka see, et nad ise otsivad uusi võimalusi tööde tehniliseks teostamiseks, mitte ei piirdu teada-tuntud programmeerimiskeskkondadega.”
Auhinnalise koha saavutas 64 tööd, mille valmimisse panustas 183 noort. „Noored sidusid oskuslikult oma loovtööd konkursi teemaga „Maailmariiki Eesti,” ütles konkursi üks korraldajatest, ProgeTiigri programmijuht Mari-Liis Peets. „Esitati rahvuskultuurist mõjutatud käsitööesemeid, 3D-tehnoloogiaga loodud uusi innovaatilisi tooteid, Eesti vaatamisväärsusi tutvustavaid videoid ja mänge jne. Sellel aastal jäi silma 3D-tehnoloogia ja animatsiooni tööde rohkus, mille kategooriates andsime välja kõige rohkem auhindu.”
Enim esikohti pälvisid Harjumaa noored, 18 väljaantud esikohast kuus läksid Harjumaale: Tallinna Tuule lasteaeda, Peetri lasteaeda-põhikooli, Ristiku põhikooli, Tallinna Õismäe vene lütseumi, Viimsi keskkooli ja Tallinna saksa gümnaasiumisse. Esikohti saavutasid ka Pärnumaa, Jõgevamaa, Ida-Virumaa, Põlvamaa, Tartumaa, Järvamaa ja Läänemaa koolid.
Eripreemiaga tunnustati Peetri lasteaeda-põhikooli, kust laekus konkursile kõige enam töid. Auhinnaks kingiti koolile elusuuruses Meccanoid robot, mida saab rääkima ja liikuma programmeerida. Peetri kooli direktor Luule Niinesalu ütles auhinda vastu võttes, et tore, kui koolis on õpetajad, kes oskavad lapsi innustada, ja õpilased, kellel on huvi ja tahtmine konkursist osa võtta. Auhinna enda kohta arvas ta, et kõigepealt tuleb robot kooli viia ja kooliperega tuttvaks teha ning siis tuleb koos robotile nimi välja mõelda.
Õpilaskonkursile „Maailmariik Eesti” esitati 175 digiloovtööd, konkursil osales üle 500 õpilase vanuses 5–20. Konkursi eesmärk oli anda õppijatele võimalus rakendada põnevaid uuenduslikke ideid ja arendada seeläbi tehnoloogiliste vahendite kasutamise oskust oma huvidest lähtuvalt.
HITSA õpilastööde konkursi „Maailmariik Eesti” võidutöid näeb SIIT.
Lisa kommentaar