Eile, 26. mail kohtusid Huvitava Kooli kutsel programmipõhiselt koolikultuuri edendavad haridusalgatused, et leida koostöökohti ja toetada kooli valikut algatusega liitumisel.
Ühiste eesmärkide seadmisel jõuti kolme soovini: 1) tervikliku, targa, õnneliku ja aktiivse kodaniku kujundamine, 2) avatud, turvaline ja arenev koolikultuur, 3) olla ühiskondlike ja hariduspoliitiliste eesmärkide väärtuspõhine tugi ja kiirendi.
„Kohtumise eesmärk on süvendada tutvust ning leida kokkupuutepunkte ja -võimalusi,” rääkis haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna peaekspert Mariann Rikka. „Oleme olukorras, kus algatusi, mis koole paremaks, huvitavamaks ja turvalisemaks muudavad, on arvukalt. Seetõttu on koolidel tihti ka silme eest kirju ning kiputakse ka arvama, et mida rohkematega liituda, seda uhkem,” sõnas Rikka. „Nii see siiski ei ole, sest koolid võtavad programmiga liitudes kohustuse astuda oma arengu suunamisel konkreetseid samme,” lisas ta.
Seekordne seminarivormis kohtumine oli suunatud just nendele algatustele, mis pakuvad mingil konkreetsel filosoofial või lähenemisel põhinevat programmi koolikultuuri arendamiseks ja tuge selle juurutamisel. „Oleme Omanäolise Kooli Arenduskeskusega olnud mitme praegu elujõulise algatuse sünni juures. Nende koostöö on järgmine oluline samm, et liikuda kooli tervikliku arendamise suunas,” ütles kohtumise järel juba 20 aastat koolikultuuri arenguga tegelenud Koidu Tani-Jürisoo.
Lisa kommentaar