Jüri raamatukogu aitab mõista nägemispuuet

1 minut
16 vaatamist

Jüri raamatukogu algatas 2009. aastal raamatukogutunnid teemal „Nägemispuudega inimeste toimetulek ühiskonnas”. Läbiviija on Eesti pimedate raamatukogu pime infojuht Priit Kasepalu, kes tutvustab nägemispuudega inimeste elu, näitab abivahendeid ning pimedate raamatuid: punktkirja-, puute- ja heliraamatuid.

Õpilastel on põnev proovida, kas niinimetatud värvimääraja ütleb ikka õigesti nende riietuse tooni. Huvitav on vaadata kella, mille esipaneeli punktide järgi saab teada täpse kellaaja. Punktkirjaraamatud on mitu korda paksemad kui samad raamatud meie riiulil.

Pimedatel on võimalik päris raamatuid lugeda, kui tekst skaneeritakse ja kuulatakse seda seejärel arvutist spetsiaalse programmiga. Ka Jüri raamatukogus on selline lugeja. Räägitakse pimedate sportimis-, õppimis- ja töötamisvõimalustest.

Lõpetuseks trükitakse igale lapsele punktkirjas tema nimi ja kingitakse tähestik, et nendest punktidest-tähtedest aru saada. 2016. aastal toimus raamatukogu ruumides viis akadeemilist tundi vastavalt paralleelide arvule.

Õpetajad ja õpilased on väga rahul ja juba aastaid on need tunnid Jüri gümnaasiumi üldtööplaanis. Sellega saab raamatukogu aidata kasvatada õpilastes tähelepanu ja hoolivust erivajadustega inimeste vastu. Üks meie kolleeg rääkis pärast neid tunde, et tema laps räägib kodus juba nädal aega pimedate elust.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Mis raamatust me algame?

Piibel hakkas levima talutaredes 18. sajandi algul. Sealt sai alguse ka meie lugemisoskus.  Oleme osa olulisest kultuurist välistanud oma elus ja…

8 minutit

Maarja – tüdruk, kelle päästis pihlakalaul

Eelmise aasta lõpus ilmus eesti keeles Osvalds Zebrise noorteromaan „Maarja“, mille keskmes on sõpruskonna lagunemine ning…

6 minutit

Raamatuaasta raamib mu read. Tosin tähtteost

Raamatuaasta inspireerib meid kõiki ette võtma midagi temaatilist, aga samas ikkagi tavapäratut ja teistelegi huvi pakkuvat. Kirjandusõpetajana püüdsin…

6 minutit
Õpetajate Leht