Foto: Andres Tennus / Tartu ülikool

Tartu ülikool avab rahvusvahelise haridustehnoloogia õppekava

Foto: Andres Tennus / Tartu ülikool
2 minutit
26 vaatamist
Foto: Andres Tennus / Tartu ülikool
Foto: Andres Tennus / Tartu ülikool

Tartu ülikool ootab inimesi, kes töötavad õpetamisülesandeid täitval ametikohal või ametikohal, mille raames juhitakse või nõustatakse õpetamisülesandeid täitvaid töötajaid, õppima uuele rahvusvahelisele haridustehnoloogia õppekavale.

Uue õppekava programmijuhi Margus Pedaste sõnul asutati TÜ haridusteaduste instituudis 2014. aastal haridustehnoloogia keskus, mis on aktiivselt kaasa löönud rahvusvahelistes teadus- ja arendusprojektides. Selle keskuse toimetamistest on juba sündinud Go-Labi, Uuringulaeka jt õpikeskkonnad.

Rahvusvahelises koostöös tekkisid ka teadmised ja sidemed, mida ei tundunud mõistlik vaid enda teada jätta. Nii sündiski meil idee avada eraldi õppekava, mis oleks suunatud muutuste eestvedajatele, ja sellistel inimestel on eriti hea, kui nad saavad õppekaval õppides ka uusi rahvusvahelisi kontakte, kellega oma kogemusi vahetada,” toob Pedaste esile uue õppekava tugevusi.

Üheaastase ingliskeelse õppekava eesmärk on toetada õpetamisülesandega töötajate ning nende juhtide ja nõustajate professionaalset arengut, et nad oleksid tulemuslikud nüüdisaegse õpikäsituse rakendamisel, kasutades haridustehnoloogilisi võimalusi õppeprotsessi tõhustamisel.

Sellel õppekaval on võimalik otsida üheskoos eri riikide üliõpilastega innovaatilisi lahendusi digivõimaluste tõhusaks kasutamiseks õpetamisel koolis või ülikoolis. Nende võimaluste otsimisel on toeks mitme ülikooli tippteadlased (sh välisõppejõud), kes lahedate e-õppe võimaluste kaudu on peaaegu alati kättesaadavad,” räägib Margus Pedaste.

Haridustehnoloogia õppekava on paindlik ja ehitatud üles valdavalt e-õppele. Õpe toimub avatud ülikooli vormis ja suur rõhk on meeskonnatööl − magistritöö tehakse väikerühmades, mille kaudu omandatakse koostööoskused ja luuakse võrgustik eri riikidest pärit vilistlaste koostööks lõpetamise järel.

Eripära on probleemipõhine lähenemine ja praktika suur osakaal – õpitut saab kohe oma töökohal rakendada. Samasuguseid, õpetamisülesannetega töötajatele suunatud õppekavu Eestis ja lähiriikides ei ole.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajate Leht 19. augustil

Esimene suvi, kus polnud kuklas tiksumas ühtegi tähtaega. Kuidas õpetajad sel suvel puhkasid?

Ehkki kooli alguseni on veel kaks nädalat, seavad õpetajad…

3 minutit

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit

Õpetajate Lehe uus peatoimetaja on Kristi Helme

Reedel valiti Õpetajate Lehe uueks peatoimetajaks Kristi Helme, kes asub tööle alates 10. augustist.

Praegu töötab Kristi Helme…

2 minutit
Õpetajate Leht