Arhitektuurist saab rääkida ka väikeste lastega. Muuseumi koduteemaline linnalaager. Foto: Sandra Mälk

Algklassiõpetajad, arhitektuur ei ole keeruline!

Arhitektuurist saab rääkida ka väikeste lastega. Muuseumi koduteemaline linnalaager. Foto: Sandra Mälk
2 minutit
9 vaatamist
Arhitektuurist saab rääkida ka väikeste lastega. Muuseumi koduteemaline linnalaager. Foto: Sandra Mälk
Arhitektuurist saab rääkida ka väikeste lastega. Muuseumi koduteemaline linnalaager. Foto: Sandra Mälk

 

Eesti arhitektuurimuuseumi püsiekspositsiooniga on uuenenud ka haridusprogrammide valik. Kutsume kõiki I ja II kooliastme õpilasi ja õpetajaid uude koduteemalisse haridusprogrammi.

Arhitektuurimuuseumi haridusprogrammides käivad tavaliselt III kooliastme ja gümnaasiumiõpilased. Muuseumipedagoogi ja kunstiõpetajana imestan pidevalt, miks nii vähe nooremaid õpilasi muuseumisse jõuab. Arhitektuur, mis võib esmapilgul tunduda kauge ja spetsiifilisena, on üks kõige igapäevasemaid valdkondi, ümbritsedes meid enamikus paikades. Selles igapäevasuses ununebki tihti ära selle valdkonna tähtsus. Oma töös olen märganud veel, et gümnaasiumiõpilastel on raske maju kirjeldada. Noored on kimbatuses, kuidas seda teha, mida peab ütlema. Asi on ju lihtsas vaatluses – me ei ole harjunud ümbritsevat keskkonda märkama ja sellepärast on seda kirjeldada keeruline. Majade või keskkondade lihtne iseloomustamine võiks olla jõukohane juba 1. klassi õpilasele. Eesti arhitektuurimuuseumis on võimalik haridusprogrammides seda õppida. Head algklassiõpetajad, tulge muuseumisse ruumi uurima.

Haridusprogrammis „Mis on kodu, kus on kodu …” saab õppida ruumi kirjeldama meid kõiki puudutava ja igapäevase teema – kodu – kaudu. Tund toimub muuseumi püsiekspositsioonisaalis, mis väikestes külastajates alati palju elevust tekitab, sest maketid meenutavad nukumajasid. Arutleme majatüüpide ning neid ümbritseva keskkonna üle, lisaks saavad lapsed saalis äraarvamismängu mängida. Muuseumitunnis kasutatakse aktiivõppemeetodeid ning tunni lõpus teeb iga laps pisikese maketi.

Lisaks nimetatud programmile saab I ja II kooliastme õpilastega tulla avastama makettide võlumaailma tunnis „Kõik makettidest” ning muuseumiruumi ja selle konstruktsioone oma keha kasutades tunnis „Ruum meie ümber”. Kõik programmid aitavad kasvatada väärtus-, sotsiaalset ning suhtluspädevust.

Tulge koos lastega õppima, kuidas ümbritsevat keskkonda märgata ja seda kirjeldada.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Muuseumid ravivad koolitüdimust

Mõni aeg tagasi potsatas Juhan Liivi muuseumi postkasti Viljandi Kesklinna Kooli ajaleht koos postkaardiga, millel muuhulgas kirjas: „Käisime 9. klassiga…

4 minutit

Aktiivõppeprogramm ei ole tuim tuur

Olen väga suur muuseumide aktiivõppeprogrammide armastaja ja harrastaja. Kuna töötan Miina Härma Gümnaasiumis, pärineb minu kogemus suuresti Tartu linnast….

4 minutit

„Mis värk selle veipimisega on?“

Kas noored päriselt teavad, mida veipimine nende kehaga teeb? Kuidas mõjutavad nikotiin ja muud keemilised ühendid aju arengut ja…

2 minutit
Õpetajate Leht