Rahvusvahelise hindamiskomisjoni esimehe professor Milan Poli sõnul tuleks Tallinna ja Tartu ülikoolil teha ühiseid jõupingutusi õpetajaameti ja õpetajakoolituse maine tõstmiseks. Foto: Raivo Juurak
Rahvusvahelise hindamiskomisjoni esimehe professor Milan Poli sõnul tuleks Tallinna ja Tartu ülikoolil teha ühiseid jõupingutusi õpetajaameti ja õpetajakoolituse maine tõstmiseks. Foto: Raivo Juurak

Eesti õpetajakoolitus areneb õiges suunas

Rahvusvahelise hindamiskomisjoni esimehe professor Milan Poli sõnul tuleks Tallinna ja Tartu ülikoolil teha ühiseid jõupingutusi õpetajaameti ja õpetajakoolituse maine tõstmiseks. Foto: Raivo Juurak
Rahvusvahelise hindamiskomisjoni esimehe professor Milan Poli sõnul tuleks Tallinna ja Tartu ülikoolil teha ühiseid jõupingutusi õpetajaameti ja õpetajakoolituse maine tõstmiseks. Foto: Raivo Juurak
2 minutit
7 vaatamist
Rahvusvahelise hindamiskomisjoni esimehe professor Milan Poli sõnul tuleks Tallinna ja Tartu ülikoolil teha ühiseid jõupingutusi õpetajaameti ja õpetajakoolituse maine tõstmiseks. Foto: Raivo Juurak

 

12. aprillil tutvustati HTM-i Tallinna esinduses õpetajakoolituse ja kasvatusteaduse õppekavade rahvusvahelise kvaliteedihindamise tulemusi.

Rahvusvaheline hindamiskomisjon leidis, et Tallinna ja Tartu ülikooli õpetajakoolituse ja kasvatusteaduse õppekavad on tugevad ning õppetöö korraldatud paindlikult. Õppekavad vastavad Eesti ühiskonna vajadustele, neil on tugev kontseptuaalne alus ja selged eesmärgid, milles on arvestatud nii tänapäevaseid rahvusvahelisi arengusuundi kui ka haridussüsteemi hetkevajadusi. Eksperdid kiitsid õpetajakoolituse ja kasvatusteaduste õppekavade puhul ka tänapäevaste õppemeetodite kasutamist ja väga head praktikakorraldust. Positiivse poole pealt toodi välja ka sisukas koostöö õpetajate, õpetajate ühenduste, koolide ja teiste tööandjatega nii õppekavade arendamisel kui ka õppetöö läbiviimisel.

Kitsaskohtadena tõi rahvusvaheline hindamiskomisjon välja üliõpilaste väikese arvu õppekavadel, suure väljalanguse ja madala rahvusvahelise mobiilsuse. Toonitati, et mõlemal ülikoolil tuleb parandada rahvusvahelise koostöö võimalusi, keskendudes rahvusvahelistumisele ka kodus: pakkuda õppeaineid inglise keeles, aktiivselt edendada üliõpilaste ja õppejõudude mõlemasuunalist välismobiilsust ning teha koostööd kolleegidega välismaalt. Näiteks TLÜ-s ei ole ükski magistrikavade üliõpilane õpirände võimalusi kasutanud. Märgiti, et õppejõud peaksid arendama ingliskeelset õpet ja haridust mitmekultuurilises kontekstis ning edendama oma IT-oskusi.

Teise suurema kitsaskohana toodi välja teadustöö vähene osakaal õppejõudude koormuses, mille tõttu kannatab õpetajakoolituses kohati ka üliõpilastööde juhendamine. Auditoorse töö suur koormus ei võimalda paljudel õppejõududel anda üliõpilastele piisavalt individuaalset tagasisidet. Rahvusvahelise hindamiskomisjoni esimehe professor Milan Poli sõnul tuleks Tallinna ja Tartu ülikoolil teha ühiseid jõupingutusi õpetajaameti ja õpetajakoolituse maine tõstmiseks.

Rahvusvahelistest ekspertidest koosneva komisjoni aruande ja hindamisotsustega on võimalik lähemalt tutvuda Eesti kõrg- ja kutsehariduse kvaliteediagentuuri kodulehel http://ekka.archimedes.ee.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar

Õpetajate Lehe uus peatoimetaja on Kristi Helme

Reedel valiti Õpetajate Lehe uueks peatoimetajaks Kristi Helme, kes asub tööle alates 10. augustist.

Praegu töötab Kristi Helme…

2 minutit

Õpetajate hääl kaikus jälle mäe peal

Eesti Haridustöötajate Liit kutsus haridushuvilisi teisipäeval Toompeal toimuvale demonstratsioonile „Õpetajaid kuulates, Eestit hoides“. Mõte oli juhtida poliitikute tähelepanu õpetajate…

13 minutit
1 kommentaar
Õpetajate Leht