Tartu Karlova kooli õpilased kooli arvamusfestivali teemasid arutamas. Foto: Nora Tuisk.
Tartu Karlova kooli õpilased kooli arvamusfestivali teemasid arutamas. Foto: Nora Tuisk.

Karlova kooli arvamusfestival

Tartu Karlova kooli õpilased kooli arvamusfestivali teemasid arutamas. Foto: Nora Tuisk.
Tartu Karlova kooli õpilased kooli arvamusfestivali teemasid arutamas. Foto: Nora Tuisk.
2 minutit
13 vaatamist
Tartu Karlova kooli õpilased kooli arvamusfestivali teemasid arutamas. Foto: Nora Tuisk.

5. mail toimus Tartu Karlova koolis arvamusfestival, kus kõik õpilased esimesest üheksanda klassini said töötubades kaasa rääkida kooliuuenduse ja muutuste teemal.

Päev algas algklassidel kell 7.30 ja vanematel õpilastel kell 8.30, kui avati registreerimine ja kohale jõudnud õpilased said teada, millises ruumis asuvad nende valitud töötoad.

Töötubade valik oli kõigil vanuseastmetel väga suur ja et oleks lihtsam valida, olid need esitatud küsimustena. Näiteks: „Kuidas saaks korraldada nii, et õpilased valiksid ise aineid, mida nad õppida soovivad?”, „Kuidas saame nutiseadmete kasutamist vähendada?”, „Milline võiks olla kooli õueala?”, „Mida teha, et õpilased oleksid huvitatud õppimisest ja võtaksid seda enda vastutusena?” jpm.

Tavalisi tunde sel päeval ei toimunud. Töötubades juhendasid arutelusid lapsevanemad, õpilasesinduse liikmed ja õpilasesinduse poolt kutsutud inimesed. Iga töötuba algas videoga, kus direktor Heidi Kiuru rääkis, mis toimuma hakkab. Kui video vaadatud, selgitati reegleid ja jagati õpilased rühmadesse. Rühmad moodustati nii, et eri klasside õpilased tutvuksid omavahel ja õpiksid koostööd tegema. Mõnes töötoas viidi läbi ka tutvumismänge ja muud sarnast.

Arvamusfestivali põhiülesanne oli leida valitud teemale lahendusi, panna ideed kirja ning seejärel valida välja realistlikumad ning meie koolis teostatavamad. Lõpuks tegi iga rühm kokkuvõtte ja esitas selle kõigile töötoas osalejatele.

Iga õpilane, kes kooli tuli, tegi kaasa kahes töötoas, kummagi pikkus oli 90 minutit. Kahe töötoa vahele jäi pooletunnine söögivahetund, kus pakuti friikartuleid, viinereid ja kringlit. Pärast töötubasid tehti aulas kõigest kokkuvõte. Seal osalemine oli vabatahtlik.

„Osalesin töötubades „Mida muuta, et tunnid muutuksid efektiivsemaks ja koju jääks vähem õppida?” ning „Mida teha, et õpilased oleksid huvitatud õppimisest ja võtaksid seda enda vastutusena?”. Sain avaldada oma arvamust ja pakkuda koolile varasemast uuemaid lahendusi. Õpitoad olid suhteliselt lahedad ja soovin kindlasti, et neid veel tehtaks,” rääkis Tristan Mäeots 5.a klassist.

Õpetajad arvamusfestivali päeval koolimajas ei olnud, nemad külastasid teistes Tartu koolides tunde ning osalesid pärast tunnivaatlusi toimunud aruteludel.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Emakeeleõpetajad õppisid Brüsselis iseolemist

Meie mõtlemiskoht. Eestis laotud väärtused peegelduvad Brüsselist tagasi

82 Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi liiget – eesti keele ja kirjanduse…

8 minutit

Viimsi Kooli koosõppepäeval loodi Viimsi staadionil 1300 õpilase koostöös kooli logo

19. mail korraldas Viimsi Kool juba kolmandat aastat järjest koosõppepäeva,…

3 minutit

Saksa keele päev Alatskivi lossis 

Saksa keele päeva korraldamine sai alguse õpilaste ausast küsimusest „Miks peaks saksa keelt õppima?“. Soov tutvustada Peipsiääre valla…

3 minutit
Õpetajate Leht