Ain Tõnisson.
Ain Tõnisson.

Mis toimub? Vastab Tartu Tamme gümnaasiumi direktor Ain Tõnisson

Ain Tõnisson.
Ain Tõnisson.
2 minutit
437 vaatamist
1 kommentaar
Ain Tõnisson

Tegeleme praegu päris mitme asjaga. Värskelt kolinud koolina ei ole meil tunnustussüsteem veel lõplikult paika loksunud ja teeme seda. Teiseks arutame tunnikultuuri teemat: hilinemised, telefonid tunnis, vahetusjalatsid jm koolielu küsimused, mida koolid lahendavad väga erinevalt. Kolmas teema on õpilaste õpioskused. Lihtne on ju öelda, et nad ei oska, aga mida siis teha, kui ei oska? Oleme alustanud Grete Arro ja Kati Ausiga Tallinna ülikoolist õpioskuste koolitustsükli läbiviimist meie koolis.

Sügisel võtame kasutusele tuutorõpilaste süsteemi. Huvijuht, õpilasnõustaja, karjäärikoordinaator, õppealajuhataja ja õpetajad valmistavad praegu tuutoriks ette umbes 30 järgmise aasta 11. ja 12. klassi õpilast. Loodame, et sellest süsteemist on abi nii kümnendikele kui ka tuutoritele endale. Ettevalmistuse ajal ei olegi nad rääkinud ainult 10. klassi õpilaste aitamisest, vaid ka koolielu üldisest paremini korraldamisest ning ühistest väärtustest. Tuutorluse idee saime Soomest, kus koos Treffneri ja Võru kolleegidega käisime. Tuutorid kergendavad ka koolitöötajate koormust.

Valmistame enda kultuurisuuna tarvis ette n-ö projektikursust. Õpilased moodustavad õpperühmad, kus lõimitakse näiteks ajalugu, usundiõpetust, arheoloogiat ja multimeediat ning tehakse selle põhjal valmis video, näitus, etendus või mõni muu asi, mida teistele näidata saab. Loodame, et nii õpitakse distsipliine omavahel siduma. Ühiselt laheda tulemuse poole püüdlemine võiks motiveeriv olla.

Tahame jätkata kitsa matemaatika õpilastele kursust „Teraapiarühm neile, kes matemaatikat kardavad”. Arutame seal, kuidas koostada ürituse eelarvet, valida endale telefonipaketti, osta liisinguga motorollerit. Ükskord tekkis ka küsimus, kas km tähendab kilomeetrit või käibemaksu jne. Õpime selles kursuses segaselt sõnastatud olukorrast aru saama ja sinna matemaatilist mudelit peale ehitama. Vähendame matemaatikahirmu.

Kommentaarid

  1. I like the described approach to overcoming the fear of mathematics among schoolchildren. I can offer additionally from my experience teaching mathematics for students of humanitarian specialties: we together studied individual chapters of Norbert Wiener’s book “I am Mathematician (The Later Life of a Prodigy)”. This contributed to the emergence of interest in mathematics among students.
    In addition, in order to interest high school students to study chemistry, I recommended them to read the book of science fiction writer Isaac Asimov “A Brief History of Chemistry (An introduction to the ideas and concepts of chemistry)”. The results were amazing: “unloved” chemistry had become interesting for many students.

    Oleg Shcheka

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ajaloomuuseum õpetab maski valmistama

24. oktoobril kell 12 kutsume huvilisi Särevi teatrituppa maski valmistamise töötuppa, kus Sandra Lange juhendamisel õpime valmistama väikeseformaadilist maski

Töötoa…

1 minut

Eriline on tavaline – Tagasi Kooli e-tunnid tõstavad õpilaste teadlikkust psüühilistest erivajadustest

Külalistunde korraldav koostööplatvorm Tagasi Kooli korraldab 18.–21….

2 minutit

Majandusõpetajate inspiratsioonipäev annab ideid ehk Kuidas gümnasiste investeerimispisikuga nakatada

Tallinna Tehnikaülikooli (TalTech) majandusteaduskond korraldab 28. oktoobril majandusõpetajatele…

2 minutit
Õpetajate Leht