15.–17. novembrini toimus Lätis Ventspilsis esimene ülebaltiline digitehnoloogiate konkurss „Ventspilsi IT-väljakutse”, kus IT-teadmistes võtsid mõõtu kolme Balti riigi noored. Vanimas vanuserühmas, 10.–12. klasside arvestuses tuli esikohale Pärnu Sütevaka gümnaasiumi meeskond.
„Ventspilsi IT-väljakutsel” osales kokku 1848 last, neist 316 Eestist. Konkursi esimeses ehk kaugvoorus pidid kolmeliikmelised meeskonnad täitma digiteemalisi ülesandeid ning nendest valiti 18 parimat meeskonda igast riigist, kes pääsesid finaali Ventspilsis. Kolme riigi noored võistlesid kolmes vanusekategoorias, vanimas vanuserühmas saavutasid esikoha Pärnu Sütevaka gümnaasiumi noored Karl-Enrik Kriis, Erik Vipre, Tom Suiste õpetaja Väino Tuisu juhendamisel.
„Otsustasime võistlusel osaleda, kuna meile meeldib teha videoid ja tegeleda IT-ga üldiselt. Nähes Ventspilsi võistluse uute kogemuste võimalust ning ka auhinnafondi suurust, oli osalemine lihtne otsus,” ütles juhendaja Väino Tuisk võidumeeskonna nimel. „Võistlus oli väga huvitav ja lõbus. Ülesanded ei olnud kindlasti liiga lihtsad ja nõudsid kõigilt maksimaalset pingutust.” Finaalis pidid noored lahendama infootsinguga seotud ülesandeid. Seejärel anti 3,5 tundi aega mõelda, kuidas taaselustada mõnda 1988.–1998. aasta videomängu tänapäeva tehnoloogiaid kasutades. Oma ideest tuli teha viieminutiline presentatsioon ning seda siis žüriile esitada.
Võistlustöid hindas rahvusvaheline žürii, kuhu kuulusid kohtunikud ka Eestist. Eestist kuulusid žüriisse Riin Saadjärv Puhja koolist, Jaana Kõvatu Varstu koolist ning Triinu Grossmann Haanja koolist.
„Võistlustöid hinnates tuli tõdeda, et meie õpilaste tehnilised oskused ei jää Läti ja Leedu õpilaste omadele alla, küll aga peaksime mõtlema, kuidas arendada nende loovust, sest originaalne lähenemine ülesannete lahendamisel on aspekt, mis võimaldab silma paista ja töö vastu huvi äratada,” ütles võistluse üks kohtunikke Riin Saadjärv. „Selle tõestus on ka Pärnu Sütevaka gümnaasiumi õpilaste võit vanimas vanusegrupis. Võistkond paistis silma originaalse lähenemisega ülesande lahendamisel ja suurepärase lahenduse esitlemisega.” Saadjärv nentis, et töid hinnates kerkisid kõigi riikide meeskondade seas läbivalt esile ka mõningad nõrgad kohad, näiteks viitamisoskus, info süstematiseerimise oskus ja oskus valida ülesande lahendamiseks sobivaim vahend või keskkond.
Lisa kommentaar