Tallinna keskraamatukogu soovitab: Raamatud kaasaegsele õpetajale

2 minutit
269 vaatamist

Kristi Lõbu „100 ideed õpetajale” on kompaktne käsiraamat õpetajatele ja kasvatajatele, kus on lisaks käsitööprojektidele ka vajalikke nippe ja nõuandeid igapäevaseks kasutamiseks klassiruumis. Raamatus on soovitusi näiteks keeleõppe hõlbustamiseks, laste motiveerimiseks, mängulisteks ülesanneteks ja üleüldiseks suhtlemiseks õpilaste, lastevanemate ja kolleegidega.

 

 

 

 

Heiki Kripsi raamatu „Klassi juhtimine” läbiv idee on, et klassijuhataja ja õpetajate asjatundlik töö loob eeldused kokkuhoidva, tugeva õpimotivatsiooni ja meie-tundega klassi tekkeks. Raamat annab põhjaliku ja näidetega rikastatud ülevaate eri juhtimisstiilidest, lähenemisviisidest õpetamisele ja grupidiskussiooni kasutamisest klassis ning muust, mis aitab muuta klassi selliseks kohaks, kus õpilasel on hea õppida ja meeldiv olla.

 

 

 

Kristiina Nugini ja Tiia Õuna koostatud „Õppe ja kasvatustegevus lasteaias” annab põhjaliku ülevaate kaasaegse koolieelse lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevusest laste arengu toetamisel. Raamat algab ülevaatega lapse arengu ja õppimise teooriast ning lapse arengu hindamisest. Lapse arengut toetava õpikeskkonna peatükk koosneb väärtus- ja tervisekasvatusest, mitmekultuurilise ja sootundliku kasvatuse rakendamisest alghariduses ning õuesõppe, muuseumipedagoogika ja digivahendite kasutamisest lasteaias. Õppe- ja kasvatustegevuse peatükis tuuakse välja mängu olulisus eelkooliealiste laste õppeprotsessis. Raamatu viimane peatükk õpetaja professionaalsusest sisaldab enesehindamise vahendeid. Peatükis põhjendatakse ka aktiivse ja peegelduva kuulamise tähtsust lastega suhtlemisel ja antakse juhiseid, kuidas seda eri olukordades oskuslikult kasutada.

 

Nelli Jungi koostatud raamatusse „Vaikuseminutid” on koondatud kergesti kasutusele võetavad tähelepanu- ja meeleharjutused, mis aitavad enda sees ja ümber toimuvat paremini märgata. Vaikuseminutite abil saab treenida keskendumisvõimet, väljuda rahutusest ja ärevusest, õppida märkama oma emotsioone ja mõttemustreid ning kujundada heatahtlikku ja tähelepanelikku hoiakut. Käsiraamat sisaldab kaheksat harjutust, soovitusi, nipinurki, viiteid uuringutele jpm. Harjutused sobivad nii koolieelikutele kui ka keskkoolinoortele.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Mis raamatust me algame?

Piibel hakkas levima talutaredes 18. sajandi algul. Sealt sai alguse ka meie lugemisoskus.  Oleme osa olulisest kultuurist välistanud oma elus ja…

8 minutit

Maarja – tüdruk, kelle päästis pihlakalaul

Eelmise aasta lõpus ilmus eesti keeles Osvalds Zebrise noorteromaan „Maarja“, mille keskmes on sõpruskonna lagunemine ning…

6 minutit

Raamatuaasta raamib mu read. Tosin tähtteost

Raamatuaasta inspireerib meid kõiki ette võtma midagi temaatilist, aga samas ikkagi tavapäratut ja teistelegi huvi pakkuvat. Kirjandusõpetajana püüdsin…

6 minutit
Õpetajate Leht