Haridus-programmi „Geomeetriliste kujundite maailm” rollimäng on põnev, seda ilmestavad n-ö maja mütsid. Foto: Liisi Anvelt

Lasteaia- ja klassiõpetajad, tulge lastega arhitektuurimuuseumisse

Haridus-programmi „Geomeetriliste kujundite maailm” rollimäng on põnev, seda ilmestavad n-ö maja mütsid. Foto: Liisi Anvelt
2 minutit
44 vaatamist
Haridus-programmi „Geomeetriliste kujundite maailm” rollimäng on põnev, seda ilmestavad n-ö maja mütsid. Foto: Liisi Anvelt
Haridus-programmi „Geomeetriliste kujundite maailm” rollimäng on põnev, seda ilmestavad n-ö maja mütsid. Foto: Liisi Anvelt

Geomeetriliste kujundite maailm” on arhitektuurimuuseumi uus haridusprogramm lasteaedadele ja I–II kooliastmele.

Eelmisel aastal kirjutasin sellest, kuidas arhitektuur ei pea olema erialaspetsiifiline, kuna see on meie igapäevase elukeskkonna lahutamatu osa. Kas ei vääriks see siis vanusest sõltumata rohkem tähelepanu? Eesti Arhitektuurimuuseumi uus haridusprogramm „Geomeetriliste kujundite maailm” räägib arhitektuurist lihtsalt. Kutsun taas kord kõiki lasteaia- ja klassiõpetajaid ruumi avastama.

Valminud on haridusprogramm, mis on seotud matemaatika ainekava õppesisu geomeetria teemadega, mida saab omakorda kunstiga hästi lõimida. Programm on ehitatud üles aktiivõppemeetoditele: paaris- ja rühmatööle, otsimis- ja rollimängule. Lapsed saavad muuseumi ruume ja näituseid iseseisvalt avastada. Muuseumipedagoog on juhendaja rollis, st ta ei räägi pikalt ajaloolist juttu. Rõhk on ruumi tunnetamisel ja seoste loomisel isiklike kogemustega. Programmi lõpetuseks ja teadmiste kinnitamiseks on abivahendiks n-ö maja mütsid, mille ümber tuleb osalistel rühmades mõelda väike näitemäng. Muuseumitund annab võimaluse siduda õpetatavat päris eluga.

Uus haridusprogramm on hea võimalus geomeetriliste kujundite teema sissejuhatamiseks või vastupidi: kokkuvõtteks ja teadmiste kinnistamiseks. Eesti Arhitektuurimuuseumis on ka teisi lasteaedadele ning I ja II kooliastmele sobivaid haridusprogramme: „Ruum meie ümber”, „Mis on kodu, kus on kodu” ja „Kõik makettidest”. Tulge avastage lastega, kui põnev on meid ümbritsev keskkond!

 

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kaevandusmuuseumis muutub õppimine seikluseks

Eesti Kaevandusmuuseum Kohtla-Nõmmel pakub haridusprogramme, mis ühendavad põlevkivi kaevandamise ajaloo, keskkonnateadlikkuse ja seiklusliku õppeviisi. Säästvat arengut ja keskkonnaharidust…

2 minutit

Arhitektuurimuuseum – ruumiteadlikuks maast madalast

Arhitektuurimuuseumi eesmärk on pöörata tähelepanu sellele, mis meie ümber, ning panna nii noored kui ka vanad…

2 minutit

Emotsioon teatrinukus

Nukuteatrimuuseum kuulutab taas välja teatrinuku leiutamise konkursi 1.–12. klassi õpilastele. Mullu esitati ligi 60 omanäolist tööd, mis tõestas, et selline loominguline ülesanne…

2 minutit
Õpetajate Leht