Õpilased katsetavad enda ehitatud päikesepaneeli. Foto: Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasium
Õpilased katsetavad enda ehitatud päikesepaneeli. Foto: Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasium

Kuidas koolis ehitada päikesepaneeli?

Õpilased katsetavad enda ehitatud päikesepaneeli. Foto: Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasium
Õpilased katsetavad enda ehitatud päikesepaneeli. Foto: Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasium
2 minutit
50 vaatamist
Õpilased katsetavad enda ehitatud päikesepaneeli. Foto: Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasium

 

Loodusainete õpetajad seisavad küsimuse ees, milline koolitund mõjutaks positiivselt õpilaste arusaamasid loodusteadustest ning aitaks populariseerida LTT-valdkonna elukutseid. Liikudes muutunud õpikäsituse teel, on Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasiumis rakendatud uuenduslikku loodusainete projektipõhist õpet, mille eesmärk on motiveerida õpilasi.

Lõimitud projektipäeva käigus uuriti mitmesuguseid teemasid. Kaheksandate klasside õpilased uurisid loodus- ja sotsiaalainete õpetajate juhendamisel, kuidas lihtsalt kättesaadavate materjalidega meisterdada nutitelefoni laadimiseks päikesepaneel ning käituda säästlikult ja loodusesõbralikult, kasutades nüüdisaegseid elektriseadmeid.

Igas aines oli oma vaatenurk: füüsikas saadi selgeks, kuidas tekib päikesepaneelides elekter, keemias laengu edastamise põhimõtted, tööõpetuses õpiti, kuidas joota, järgides ohutusnõudeid, bioloogias ja geograafias olid vaatluse all alternatiivenergia kasutamise eelised ja puudused, inimese- ja karjääriõpetuses ammutati lihtsama päikesepaneeli meisterdamiseks vajaminevaid oskusi. Tulemus üllatas nii õpilasi kui ka õpetajaid, kõige suurem emotsioon oli siis, kui lapsed ühendasid nutitelefoni USB-kaabli abil oma kätega tehtud nutiseadme laadijaga ning ootasid, kuni ekraanile ilmub ikoon „charging”.

Positiivne tagasiside innustas õpetajaid ühinema ülelinnalise lõimitud aineõppe üritusega „Mänguline teadus”.

Käesoleval õppeaastal jätkame projektipõhiseid õppepäevi. Loodame, et need aitavad väärtustada loodusaineid, arendavad oskust lahendada loodusteaduslikke probleeme ning innustavad õpilasi eelistama tulevikus LTT-erialasid.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kes on istutanud üheainsagi puu …

Kes on istutanud üheainsagi puu, see pole elanud asjata. Tänases autostunud maailmas muutub see mõttetera üha aktuaalsemaks.

Paljudel keskkooliõpilastel…

3 minutit

Siililegi selge – koostööd on vaja

 

 

Aprillis täitub Eesti bioloogiaõpetajate ühingul (EBÜ) 14 tegevusaastat. Praegu on meil juba 211 liiget. Et meie ühingu vapiloom on…

3 minutit

Ahhaaliku kooli kolmas aasta

 

Tartu Forseliuse kool on juba kolmandat aastat AHHAA-lainel. Koostöös teaduskeskusega AHHAA ja Tartu ülikooliga on võetud sihiks muuta loodusteaduslikes õppeainetes õppimist…

4 minutit
Õpetajate Leht