Metoodiliste oskuste laadal osalejad said ideid tundide andmiseks. Fotol Julia Reponen ja Natalja Jakovleva Pärnu Tammsaare koolist. Fotod: Tartu Aleksander Puškini kool

Õpetajate laadakaubaks oli inspiratsioon

,
Metoodiliste oskuste laadal osalejad said ideid tundide andmiseks. Fotol Julia Reponen ja Natalja Jakovleva Pärnu Tammsaare koolist. Fotod: Tartu Aleksander Puškini kool
3 minutit
118 vaatamist
Metoodiliste oskuste laadal osalejad said ideid tundide andmiseks. Fotol Julia Reponen ja Natalja Jakovleva Pärnu Tammsaare koolist. Fotod: Tartu Aleksander Puškini kool

Just nagu tavalisel laadal müüakse kaupa, müüs 20. aprillil Tartu Aleksander Puškini koolis toimunud keelekümbluskoolide laadal 60 õpetajat parimaid kogemusi ja inspiratsiooni. Kaupa sai „osta” kolleegide põhjaliku tagasiside eest.

Teist aastat LAK-õppe (lõimitud aine- ja keeleõppe) kuu sündmusena toimunud metoodiliste oskuste laadal oli vastuvõtja ja peremehe rollis Puškini kool ja laadalisteks sõbrad keelekümbluskoolid: Pärnu Tammsaare kool, Tallinna Läänemere gümnaasium, Valga Priimetsa kool, Tartu Annelinna gümnaasium.

Iga õpetaja osales kahes töötoas, töökeelteks olid eesti ja vene keel.

Tallinna Läänemere gümnaasiumi õpetajad Oksana Kokina ja Viktoria Seppenen.

Koolituse vorm oli nagu mäng,” vahendas Puškini kooli projektijuht Tatjana Waldek. „Osalejad esinesid õpilaste rollis ja said omal nahal kogeda, mis meetodid töötavad, mis mitte. Mitu õpetajat kirjutas tagasisides, et said aru, kui tähtis on tunnis mäng ja õpilase aktiivsus. Kui lahe on tunda ennast laululoojana – asendada populaarse laulu sõnad enda omadega. Kui imeline on riietuda antiiksel moel, kasutades selleks kas või voodilina ja võtta osa Vana-Kreeka teatrile pühendatud tunnist, just nagu minevikku hüpata.”

Õpetajad said katsuda roboteid ja mõista, kui palju ajuressursse kulub väikese roboti teekonna programmeerimisele. See tundus mõnikord keerukam kui sudoku lahendamine. Nii tuhmus müüt, et haridusrobotid sobivad vaid koolieelikutega mängimiseks.

eTwinningu projektitegevust vaadati kui head e-lahendust õppeainete lõimimiseks ja koostööks, mida saab teostada igal ajal eri keeltes, nii välis- kui ka eesti partneritega.

Koostöö gruppides aitas õpetajatel meenutada vanu häid metoodikaid, nagu siksak. Mängiti ja lauldi palju ning algul tõsised õpetajad muutusid päeva lõpuks särasilmseteks.

Mõned näited töötubadest.

Tartu Annelinna gümnaasiumi õppealajuhataja ja muusikaõpetaja Julia Trubatšova töötoas „Üks viis, mitu laulu” õpiti regilaulu kui eestikeelse sõnavara rikastamise alust. Pärnu Tammsaare kooli vene keele ja kirjanduse õpetajad Tatjana Klevtsova ja Jelena Stankevitš õpetasid looma lauamängu kui õppevahendit ja sama kooli õpetajad Julia Reponen ja Natalja Jakovleva jagasid juhtnööre, kuidas kasutada Bee-Boti ja Ozoboti roboteid loodusõpetuse ja matemaatika tundides.

Aleksander Puškini kooli vene keele ja kirjanduse õpetajate Natalia Ignatjeva ja Marika Rääbise teema oli funktsionaalse lugemisoskuse arendamise võtted Bloomi taksonoomia põhjal.

Üritusest on saanud kooli visiitkaart. On hea traditsioon õppida LAK-õppe kuul koos, kuidas olla parem ja õnnelikum õpetaja,” sõnas Tatjana Waldek.

 

Vaata videot regilaulu töötoast: https://www.facebook.com/tatiana.waldescu/videos/10214565188996418/

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht