Sirje Pärismaa.

Kelle asi on haridusinfo?

Sirje Pärismaa.
2 minutit
3 vaatamist
Sirje Pärismaa.

Veendusin hiljuti omal nahal, et maavalitsuste ärakaotamisega kadus ka sel tasandil info kogumine ja analüüs. Tahtsin saada ülevaate kirjutamiseks andmeid, millistes Eestimaa valdades-linnades on käimas või hiljuti lõppenud kooli­direktori konkurss. Varem olen analoogilist haridusinfot saanud ikka maavalitsuste haridusosakondadest. Enamasti piisas telefonikõnest või e-kirjast, sest ametnikud tundsid oma valdu-linnu nagu oma viit sõrme.

Seekord uurisin esmalt haridus- ja teadusministeeriumist, et ehk peavad nemad koolijuhtide üle arvestust ja omavad ülevaadet. Soovitati pöörduda omavalitsusliitude poole, mõneski liidus olevat nüüd ametis haridusnõunikud.

Umbes pooltele kirjadele saingi ruttu vastused ja info oli neis omavalitsusliitudes olemas või anti lubadus vajalik kohe välja uurida. Kiirelt vastanute seas olid ka ettevõtlus- ja arenduskeskused, mis paaris maakonnas omavalitsusliidu asemel tegutsevad.

Aga sain ka paar resoluutset vastust, et sellist infot nad ei kogu ja punkt. Üks omavalitsusliit andis teada, et nemad saavad oma info Õpetajate Lehe kuulutustest. Pole iseenesest paha, aga kuulutustes kajastub siiski vaid hetkeseis, mitte ajalugu.

Paari omavalitsusliitu pidin pikemalt moosima ja põhjendama, miks mulle sellist infot ikkagi vaja on. Justkui oleks tegu suure sõjasaladusega! Kui olin kirjutanud, et kõigi Eestimaa valdadega ühenduse võtmine oleks liiga ajamahukas, sain ühe liidu töötajalt vastuse, et temalgi võtab oma valdadega suhtlus aega. Mida ikka oskad selle peale kosta!

Haridusinfo tagaajamine uuest üksusest on vaid üks näide, aga kaldun arvama, et teistegi valdkondade puhul võib samamoodi jänni jääda. Ju siis pole kadunukese kõigile funktsioonidele suudetud jätkusuutlikkust tagada.

Mis puudutab aga haridusteavet, siis võiks kõik olla ühest süsteemist kättesaadav. On EHIS ja Haridussilm. Viimast on juba mitu aastat arendatud. Ja ka parendatud, andsin ise eelmisel aastal kasutajana tagasisidet, kust king pigistab ja mida võiks muuta.

Ehk võiks kajastuda seal ka selline oluline näitaja nagu koolide juhtimist puudutav info ja seda sõltumata kooli omandivormist. Oleks ehk riigil endalgi huvitav teada.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Õpiampsud laiendavad silmaringi

Üksteist aastat tagasi lõime uut gümnaasiumi. Kooli õppekava tegemisse olid kaasatud tulevased õpilased, vanemad, õpetajad. Meie ühine otsus oli, et…

2 minutit

Laps ei saa endale peret valida

15-aastane Johan ei saa öösiti tihti magada, sest tema õde on raskelt haige. Koolis on tal puudulikud hinded ja käitumisprobleemid…

2 minutit
2 kommentaari
Õpetajate Leht