Nooremad Gruusia õpetajad esitasid küsimusi inglise, vanemad vene keeles. Vastuseid tõlgiti üksteisele inglise ja vene keelest gruusia keelde. Fotod: Raivo Juurak
Nooremad Gruusia õpetajad esitasid küsimusi inglise, vanemad vene keeles. Vastuseid tõlgiti üksteisele inglise ja vene keelest gruusia keelde. Fotod: Raivo Juurak

Gruusia külalised Õpetajate Lehe toimetuses

Nooremad Gruusia õpetajad esitasid küsimusi inglise, vanemad vene keeles. Vastuseid tõlgiti üksteisele inglise ja vene keelest gruusia keelde. Fotod: Raivo Juurak
Nooremad Gruusia õpetajad esitasid küsimusi inglise, vanemad vene keeles. Vastuseid tõlgiti üksteisele inglise ja vene keelest gruusia keelde. Fotod: Raivo Juurak
2 minutit
9 vaatamist
Nooremad Gruusia õpetajad esitasid küsimusi inglise, vanemad vene keeles. Vastuseid tõlgiti üksteisele inglise ja vene keelest gruusia keelde. Fotod: Raivo Juurak

 

5. juunil külastas Õpetajate Lehe toimetust 12 õpetajat Gruusia eri piirkondade koolidest.

Külalisi huvitas, mida on Eesti hariduses uut. Tunnipikkuse vestluse käigus selgus, et paljugi on kahe riigi hariduses sarnast.

Näiteks keelekümblus polnud neile uudis, sest Eesti keelekümbluse spetsialistid on aidanud sealgi seda meetodit rakendada. Üks õpetaja ütles, et tema koolis kasutatakse kümblust aserbaidžaani lastele gruusia keele õpetamiseks. Kahesuunaline keelekümblus meie Avatud Koolis, kus eesti ja vene kodukeelega lapsed õpivad läbisegi ühes klassis pool koolipäeva eesti ja teise poole koolipäevast vene keeles, oli grusiinidele siiski midagi uut.

Gruusiakeelsed märkmed Õpetajate Lehe toimetuses kuuldu kohta. Gruusia kiri kuulub UNESCO maailmapärandi hulka, märkis märkmete autor.

Kujundav hindamine on neil samuti päevakorras – algklassides ei panda hindeid. Kuid neilgi asendavad hindeid tihti märgid, näiteks naeratava näoga emotikonid, eri värvi kleepsud jms. Õpetajad ei suutvat neist märkidest loobuda, sest lapsed ja vanemad tahtvat nii kangesti teada, kui hästi laps õpib. Kui aga rääkisin mõni aasta tagasi Viimsi koolis toimunud eksperimendist, kus ühes gümnaasiumiklassis ei pandud kirjandustundides kogu õppeaasta jooksul hindeid ja eksamitulemused olid sellest hoolimata head, oli see neile siiski uudis.

Projektõpet nad teadsid. Kuid seda, kuidas Kiviõli koolis õpetavad kolm õpetajad kirjandust, ajalugu ja kunstiajalugu ühe õppeainena ja on tihti kolmekesi korraga tunnis, kuulasid grusiinid huviga.

Lego robotid on külalistele samuti tuttavad, siiski pakkus neile huvi, kuidas Tallinna 21. koolis õpetatakse robotite abil matemaatikat, füüsikat ja isegi muusikat. Lapsed ehitavad seal nimelt roboteid, mis mängivad laule ette.

Grusiinid küsisid, mis rolli mängivad meie hariduses erakoolid. Neid ei üllatanud, et näiteks arenguvestlused ja mitmed teised uued algatused on meil saanud alguse erakoolidest.

Neid huvitas, kui pikk on meie õpetaja lapsehoolduspuhkus. Gruusias on see neli kuud. Väikse lapsega õpetajat toetavad perekond ja sugulased.

Suuremad probleemid on meil aga samad. Nagu siin, nii ei taheta sealgi õpetajaks õppida. Kutseharidust ei hinnata piisavalt meil ega neil. Ainekavad on liiga mahukad ka Gruusias.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ajaloomuuseum õpetab maski valmistama

24. oktoobril kell 12 kutsume huvilisi Särevi teatrituppa maski valmistamise töötuppa, kus Sandra Lange juhendamisel õpime valmistama väikeseformaadilist maski

Töötoa…

1 minut

Eriline on tavaline – Tagasi Kooli e-tunnid tõstavad õpilaste teadlikkust psüühilistest erivajadustest

Külalistunde korraldav koostööplatvorm Tagasi Kooli korraldab 18.–21….

2 minutit

Majandusõpetajate inspiratsioonipäev annab ideid ehk Kuidas gümnasiste investeerimispisikuga nakatada

Tallinna Tehnikaülikooli (TalTech) majandusteaduskond korraldab 28. oktoobril majandusõpetajatele…

2 minutit
Õpetajate Leht