
Eelmise aasta kevadel kutsus Hispaania kooli õpetaja Irene Chumilla Motos, keda tunnen ülikooliõpingute ajast, et Peetri lasteaed-põhikoolil osaleks Erasmus+ rahastatavas projektis „Euroknitters“. Irene oli minu juhendaja praktika ajal. Meie koostöö sujus tollal väga hästi ning teadmata, mis mind ees ootab, olin pikema mõtlemiseta nõus. Mõtlesin endamisi, et küll ma hakkama saan, klassiõpetajad saavad alati kõigega hakkama.
„Euroknittersi“ eesmärk on tutvuda projektis osalevate Euroopa riikide kultuuri, keele, kohaliku elu, hariduse ja koolieluga. Luua sünergiat eri rahvuste vahel ning õppida koos.
Projektis osalevad Hispaania, Itaalia, Kreeka, Portugali ja Eesti õpilased ning õpetajad. Õpilastel on võimalus õppida keelt, tutvuda kohaliku eluga, elatakse kohalikes peredes. Õpilased osalevad tundides ning külastatakse vaatamisväärsusi.
Esimesel kohtumisel Itaalias Reggio Emilias valmistasime ette kogu projekti tegevuse. Algselt oli meil kõigil mure, kuidas me üksteisest aru saame. Koordinaatorite vanus ning inglise keele oskus on väga erinev. Muretsemiseks polnud aga põhjust, koostöö sujus.
Esimene õppereis õpilastega toimus Ateenasse. Peetri kooli meeskonnas oli kolm õpilast ning kaks õpetajat. Enne reisi õppisime koolis kreeka keelt, tutvusime kommetega, tegime uurimistöid, korraldasime õpilaste abiga Kreeka nädala. Nädal Kreekas oli põnev ning töine. Õpetajana nägin, et õpilased said juurde julgust esineda ja suhelda, iseseisvust. Projektis osalevad 9‒12-aastased õpilased. Õpetajana pidin olema toeks igal hetkel, selles vanuses lapsed ei ole väga palju reisinud ja nii pikalt kodust eemal olnud.
Projektipartnerid Peetri lasteaias-põhikoolis
Pühapäeval, 13. mail võtsime neljast partnerkoolist vastu 20 õpilast ning 11 õpetajat. Tutvumisõhtusöögil osalesid majutatavate laste pered, õpetajad ja külalised välisriikidest. Tervituskontserdil esinesid Peetri lasteaed-põhikooli õpilased. Nädala jooksul tutvuti Eestiga: viisime külalised vabaõhumuuseumi, Viru rappa, Rakvere linnusesse ja Tallinna vanalinna. Tutvustasime ka oma kooli. Teiste maade õpilased ja õpetajad osalesid õppeprotsessis, õppisid eesti keelt ning tutvusid meie haridussüsteemi ja kultuuriga. Meie kooli kogemusi õpilaste eneseanalüüsist ning tagasiside andmisest jagas kooli direktor Luule Niinesalu.

Lisaks õppetööle ja kogemuste vahetamisele mahtusid projekti loovtööd. Ühistegevusena loodi näidend „The Tapestry“. Igas riigis lavastatakse sellest üks episood. Iga riik on harjutanud oma õpilastega kokkulepitud rolle ning valmistanud kostüümid. Nädala lõpus etendati näidendit tervele kooliperele. Videot esinemisest on võimalik näha Youtube’i keskkonnas.
Mida „Euroknitters“ annab?
Õpetajana märkan, et projektis osalevad õpilased on innustunud, motiveeritud, inglise keelt õpitakse õhinal. Õpilased on saanud juurde esinemis -ning suhtlemisjulgust. Olen andnud õpilastele võimaluse ise teha, ideid jagada ja ettevalmistusprotsessis abiks olla. Vabatahtlik osalemine on võluvõti. Õpilased tahavad tegutseda, julgevad vastutada. Olen suunanud õpilased ise tegutsema. Neljanda klassi õpilased kogusid infot, et tutvustada kooli inglise keeles, etenduse jaoks valmistati rekvisiidid, igal nädalal koostati ja filmiti uudiseid koolielust, tähtsamatest sündmustest. Kogusin videomaterjali kokku ning edastasin Hispaania õpetajatele. Kuna projekt on kaheaastane, siis on huvilistel võimalus „Euroknittersi“ tegevusel silma peal hoida aadressil www.euroknitters.eu. Infot leiad ka Facebookis, Instagramis ning Youtube’i kanalist.
Tänan abistajaid ja toetajaid, sest päris üksi oleks nii suure projektiga keeruline toime tulla. Suur tänu peredele, kes leidsid võimaluse majutada välisriikide õpilasi, võttes nad nädalaks enda pereliikmeks.
Lisa kommentaar