Konverentsil kuulati ettekandeid ning arutleti õpetaja ületöötamise, läbipõlemise ja selle ennetamise võimaluste üle. Fotod: Ülle Tõnumaa

Kujundades teadlikku õpetajat

Konverentsil kuulati ettekandeid ning arutleti õpetaja ületöötamise, läbipõlemise ja selle ennetamise võimaluste üle. Fotod: Ülle Tõnumaa
2 minutit
56 vaatamist

Eesti lasteaednike liidu kui kutseliidu tegevuse eesmärk on alushariduse valdkonna töötajate kutsehuvide kaitsmine, professionaalse arengu toetamine ja erialase täiendkoolituse edendamine. Sellest lähtuvalt toimus 10. oktoobril Tallinnas alushariduse konverents „Tarkus tuleb tasapisi V. Teadlik õpetaja“. Traditsiooniks kujunenud konverentside sarjas keskenduti seekord õpetajate läbipõlemisele ja selle ennetamisele. Konverentsi korraldasid Eesti lasteaednike liit ja toetas Euroopa Liidu sotsiaalfond.

Mitmed Eestis ja mujal maailmas tehtud uuringud näitavad, et ületöötamine märke inimese psüühikas on tänapäeval kahetsusväärselt palju. Eriti puudutab ületöötamine nende elualade esindajaid, kes töötavad inimestega. Õpetajate, sh lasteaiaõpetajate töö kuulub nende elukutsete hulka. Nõnda kuuluvad õpetajad läbipõlemise, stressi ja depressiooni riskirühma.

Tänapäeva Eesti ühiskonnal on alusharidusele kõrged ootused. Lasteaiaõpetaja töö nõuab pühendumist ja sisemist motivatsiooni. See on emotsionaalselt keerukas, hõlmates eri valdkondi, mida iseloomustab teemade mitmekihilisus ja konfidentsiaalsus. Töö kvaliteedi tagamiseks on õpetajal vaja osata tõmmata piire, säästa iseennast, säilitada motivatsiooni, olla teadlik oma rollidest jne. Tööga rahuolu on läbipõlemise vältimise eeldus.

Toetudes uuringutele, võib väita, et lasteaiaõpetajatel on suur läbipõlemise, stressi ning depressiooni risk. Varasemate konverentside ja suveseminaride tagasisidestamisel on õpetajad tihti avaldanud soovi käsitleda eelolevatel konverentsidel meetodeid ja professionaalseid tööriistu enesejuhtimise arendamiseks, vaimse tervise hoidmiseks ning läbipõlemise vältimiseks.

Oktoobris toimunud teadliku õpetaja konverentsil teadvustati läbipõlemise temaatikat ning arutleti selle ennetamise võimaluste üle. Ühiselt jõuti veendumusele, et ainult vaimselt terve õpetaja suudab luua lastele toetava lasteaiakeskkonna ja meeldiva õpiruumi.

Konverentsil esinesid Grete Arro (PhD psühholoogias) ettekandega „Mida võiks teada emotsioonide reguleerimise strateegiatest“, Karin Härmat (superviisor/koots), „Õpetaja kui teadlik muutuste juht õppivas organisatsioonis“ ja „Õpetaja enesehoid – läbipõlemise ennetamine“, Marika Saard (superviisor/koots), „Supervisioon haridusmaastikul“. Järgnes praktiline kovisiooni ja sisekaemuse töötuba.

Konverents aitas teadvustada läbipõlemise ennetamise olulisust ning maandada lasteaiaõpetajate väsimuse ja läbipõlemise riski. Töötuba andis õpetajatele praktilisi oskusi, et juhtida muutusi ja lahendada keerulisi tööjuhtumeid. Konverentsil osalejad said teadlikumaks supervisiooni ja kootsingu võimalustest.

 

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Emakeeleõpetajad õppisid Brüsselis iseolemist

Meie mõtlemiskoht. Eestis laotud väärtused peegelduvad Brüsselist tagasi

82 Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi liiget – eesti keele ja kirjanduse…

8 minutit

Viimsi Kooli koosõppepäeval loodi Viimsi staadionil 1300 õpilase koostöös kooli logo

19. mail korraldas Viimsi Kool juba kolmandat aastat järjest koosõppepäeva,…

3 minutit

Saksa keele päev Alatskivi lossis 

Saksa keele päeva korraldamine sai alguse õpilaste ausast küsimusest „Miks peaks saksa keelt õppima?“. Soov tutvustada Peipsiääre valla…

3 minutit
Õpetajate Leht