Miina Härma gümnaasiumi ajalooõpetaja Urma Linnus kuulab koos oma üheksandikega giidi selgitusi. Fotod: Sirje Pärismaa
Miina Härma gümnaasiumi ajalooõpetaja Urma Linnus kuulab koos oma üheksandikega giidi selgitusi.

Ajalootund soomusrongis

,
Miina Härma gümnaasiumi ajalooõpetaja Urma Linnus kuulab koos oma üheksandikega giidi selgitusi. Fotod: Sirje Pärismaa
Miina Härma gümnaasiumi ajalooõpetaja Urma Linnus kuulab koos oma üheksandikega giidi selgitusi.
2 minutit
49 vaatamist
Miina Härma gümnaasiumi ajalooõpetaja Urma Linnus kuulab koos oma üheksandikega giidi selgitusi.
Miina Härma gümnaasiumi ajalooõpetaja Urma Linnus kuulab koos oma üheksandikega giidi selgitusi.

 

Jaanuari algusest liigub Eesti Vabariigi ja Vabadussõja 100. aastapäeva tähistamiseks valminud soomusrong nr 7 Wabadus mööda saja aasta tagust lahinguteed. Koolid kasutavad agaralt võimalust ajalootunde elavdada.

14.–16. jaanuarini, tähistamaks Tartu vabastamise 100. aastapäeva, peatus soomusrong Tartu raudteejaamas. Kolme päevaga sai nelikümmend õpilasgruppi osa giidituurist ja ka omal käel oli sadu uudistajaid. Rongi tulid vaatama lasteaialapsedki.

Miina Härma gümnaasiumi ajalooõpetaja Urma Linnus tõi kohale üheksandad klassid ja osa abituuriumist.

„Üheksas klass on just Vabadussõda õppinud, tore, et sai piltlikustada ja näidata õpitut päriselus,“ rääkis Urma Linnus. „Soomusrongi ehitamine on olnud väga suur töö, tänu sellele on lihtsam õpetada. Vähe on selliseid elulisi näiteid, mida ajaloo õpetamisel kasutada.“

„Väga vinge!“ vahendas 9. klassis õppiv Uku enda ja kaaslaste muljeid. „Mälestus Vabadussõjast on väärt vaatamist. Oleme koolis seda teemat õppinud ja olen ka kodus asja uurinud. Minu huvi oli suur, oma silmaga ajalugu näha oli väga hea.“

Soomusrong nr 7 Wabadus on valminud Eesti Vabariik 100 korraldustoimkonna, Eesti sõjamuuseumi ja Operaili koostöös. Soomusrongi ja -auto liikumisse Wabaduse teekonnal annavad oma panuse Eesti Raudtee, kaitseliit ja kohalikud omavalitsused. Peatuspaikades löövad kaasa teisedki muuseumid, Tartus ERM ja linnamuuseum.

„Eesti mäluasutused panid seljad kokku ja andsid oma panuse,“ lausus ERM-i näituste juht Kristjan Raba, kes rõhutas põlvkondade sidet, mida soomusrongi liikumine tugevdab.

„Eile oli noorim külastaja kaheaastane laps ja vanim 96-aastane proua. Teeb ikka südame soojaks,“ sõnas Raba. „Siia tullakse ka perekonna-lugusid rääkima. Nähtu ärgitab mõtlema perekonnapärandi üle. Okupatsiooni ajal olid need lood ju peidetud.“

Tartust liigub rong edasi Elvasse, Pukka, Sangastesse, Valka.

Taasloodud soomusrong koosneb suurtüki-, kuulipilduja-, dessant- ja sanitaarvagunist ja katteplatvormil asuvast soomusautost Estonia.

Soomusrong on Vabadussõja üks olulisemaid sümboleid. Soomusrongi teekond kunagisel lahinguteel lõpeb 1. veebruaril. Pärast seda liigub ta mööda olemasolevaid raudteid üle terve Eesti kuni 2019. aasta lõpuni.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajad Toompeal: vaja on õiglast palka ja jõukohast koormust

Õpetajad avaldasid koos päästjatega taas Toompeal meelt, et survestada riiki kindlustama neile järgnevateks aastateks konku-rentsivõimeline…

6 minutit

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda on põhikooli korduseksamite kaotamise vastu

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda saatis Haridus- ja Teadusministeeriumile arvamuse seoses põhikooli korduseksamite kaotamise ning põhikooli…

3 minutit

Aasta e-rehkendusest: kirg peab jõudma kooli!

Kümnete tuhandete e-rehkendajate õhin möödunud aastast annab märku, et matemaatika tase määrab paljude noorte tuleviku nii kõrghariduses kui…

5 minutit
Õpetajate Leht