Inimeseks õppimisest

Teatrimuuseumil on erakordselt suur võimalus mõjutada ja kasvatada tärkavat inimest justkui muuseas – põneva tegevuse kaudu. Teater käsitleb ju inimeseks olemist kõige laiemalt ja NUKU muuseumitund pakub selleks vajalikke teadmisi ja harjumusi.

Seiklus jääb meelde

NUKU muuseumi koolitundides muutuvad matemaatika, füüsika, ajalugu, ühiskonnaõpetus, keemia ja kunstid teatrikeele abil arusaadavaks ja lihtsaks, isegi seikluslikuks. Haarab ju teatrikeel ühekorraga töösse eri keeled ja meeled.

Eri vanuses lastel on küsimusi kuhjaga: kelleks saada, mida valida? Täiskasvanutena peame olema kindlad, et vastates vaatame ikka inimese, mitte valitavate ainete otsa. Mida varem avastame, mis just selle lapse südame hõiskama paneb, seda suurem on tema motivatsioon õppida.

Igas NUKU koolitunnis on lõimitud vähemalt kaks ainet, kus kõike õpitakse tegevuse, katsete, loomise, koostöö ja teatri võimaluste kaudu. Nii õpib laps, et elu on homogeenne tervik.

Matemaatika- ja loomise tunnis kehastutakse teatrikunstnikeks, kes panevad matemaatikavalemid ulmeliste lavaideede teenistusse. Mõõdetakse ja mõeldakse, meisterdatakse, planeeritakse ja eelarvestatakse. Kuidas ja kas eelarve mõjutab loomingut? Mängus on raha ja loovus. Nagu päris eluski.

Füüsika- ja unistamise tunnis vaadatakse unistavalt üles tähtede poole. Teatri võimalusi kasutades kogutakse teadmisi astronoomiast, ajaloost, mütoloogiast ning optikast, unustamata laste vaba fantaasialendu. Kui vanad on tähed? Miks on taevas Antiik-Kreeka kangelased? Saab nii meisterdada, lugusid vesta kui ka päris oma tähtkuju luua.

Eesti ajaloo ja ühiskonnaõpetuse tunnis tuuakse kokku ärkamisaeg, Eesti Vabariik, ENSV, taasärkamisaeg ja tänapäev. Nukumõtlemise meetodi abil õpitakse tundma ajastule iseloomulikke esemeid, mõnd Eesti ajaloo suurkuju ning tunni lõpus koostatakse teatraalne etteaste ühest ajalooperioodist.

Kirjanduse ja keemiatunnis läbitakse teatrikostüümi töötlemise keemilised protsessid muinasjutuloogika abil. Kuidas muuta kangas vanaks? Kuidas näidata kostüümil loo sündmusi? Keemiliste katsetuste tulemused muutuvad objektiteatri vormis muinasjutuks. Sobiv tund vanematele klassidele.

Muusika- ja kunstide tunnis uuritakse nähtamatu nähtavaks tegemise võimalusi kunstis kõige avaramas mõttes. Osalejad avastavad kogemuse kaudu iseenda rolli kunsti mõtestamisel ja loomisel ning saavad ise proovida raamidest välja mõtlemist. Teadmisi saadakse nukuteatrist, muusikast, maalikunstist ja arhitektuurist.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kaevandusmuuseumis muutub õppimine seikluseks

Eesti Kaevandusmuuseum Kohtla-Nõmmel pakub haridusprogramme, mis ühendavad põlevkivi kaevandamise ajaloo, keskkonnateadlikkuse ja seiklusliku õppeviisi. Säästvat arengut ja keskkonnaharidust…

2 minutit

Arhitektuurimuuseum – ruumiteadlikuks maast madalast

Arhitektuurimuuseumi eesmärk on pöörata tähelepanu sellele, mis meie ümber, ning panna nii noored kui ka vanad…

2 minutit

Emotsioon teatrinukus

Nukuteatrimuuseum kuulutab taas välja teatrinuku leiutamise konkursi 1.–12. klassi õpilastele. Mullu esitati ligi 60 omanäolist tööd, mis tõestas, et selline loominguline ülesanne…

2 minutit
Õpetajate Leht