Tallinna keskraamatukogu soovitab: „Abimaterjal õpetajale“

2 minutit
101 vaatamist

Berys Gaut, Morag Gaut „Filosoofilised arutelud väikeste lastega: praktiline käsiraamat õpetajale“, 2015

Pealkirja lugedes võib ehk sõna „filosoofia“ esialgu eemale peletada, kuid enamjaolt on tegemist praktiliste ja igapäevaelu puudutavate teemadega, nagu asjade jagamine, teistest erinemine, tõe rääkimine, laisklemine või vee raiskamine. Iga teema algab lühijutuga, kus kujutatakse mingit situatsiooni, ning sealjuures on suunavad küsimused ja õpetused, kuidas toimuva põhjal arutelu korraldada. Eri vanustele on mõeldud eri raskusega küsimused ning situatsioonides saab tegelasi vajadusel muuta.

Juhani Püttsepp „Mina olen enda oma“, 2017

Raamat on mõeldud õpetajatele ja lapsevanematele abimaterjaliks, kui käsitletakse lastega seksuaalteemasid. Näiteks tuleb lühijuttudes, kus on peategelaseks mõni lasteaia- või esimese klassi laps, kõne alla roppude sõnade kasutamine, võõra inimesega kaasa minemine, ebameeldiv füüsiline puudutamine või seksuaalne areng. Raamatuga on kaasas õpetajale või lapsevanemale mõeldud pisike juhendmaterjal, kus antakse soovitusi, kuidas lühijuttudes kirjutatu üle lastega arutleda. Lisaks suunavatele küsimustele on seal mänge ja harjutusi, et teemale lapsesõbralikumalt läheneda.

„Liisusalmid ja lasteriimid: liisusalmide ja lasteriimide kasutusvõimalused lasteaia õppe- ja kasvatustegevustes“ Koostajad Tatjana Jakobson ja Maia Talinurm, 2009

Ühtaegu mänguline ning hariv raamat, mis toetab laste lugemis- ja kirjutamisoskust, aga ka üldist suulist eneseväljendust lustlike riimide abil. Osa peatükke keskendub hääldusele, näiteks leiab sealt sõnavälte harjutusi või liisusalme keele ja huulte aktiviseerimiseks. Eraldi peatükkides on liisusalme ka liikumistegevuseks, loodusõpetuse läbiviimiseks ning matemaatika õpetamiseks. Raamatu teisest osast leiab salme aastaaegade, kirjatähtede, mõistatuste ja palju muu kohta.

Anneli Laamann „Mängides lugema“, 2009

Siit raamatust leiab palju ideid, kuidas siduda koolieelikute igapäevaseid mänge lugemisoskuse arendamisega. Raamatu esimeses osas on mänge tähtede õppimiseks ja häälikute hääldamiseks ning eristamiseks. Teisest osast leiab lugemis- ja kirjutamisoskust arendavaid ülesandeid. Iga mängu juures on eraldi välja toodud tegevuse eesmärk, sobivad vahendid mängu mängimiseks ning tegevuse kirjeldus. Lõbusate mängude vahenditeks on näiteks seebimullitaja, karbist ehitatud võluloss, meisterdatud tiigrinäoga karp ja kleepsuaabits.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Mis raamatust me algame?

Piibel hakkas levima talutaredes 18. sajandi algul. Sealt sai alguse ka meie lugemisoskus.  Oleme osa olulisest kultuurist välistanud oma elus ja…

8 minutit

Maarja – tüdruk, kelle päästis pihlakalaul

Eelmise aasta lõpus ilmus eesti keeles Osvalds Zebrise noorteromaan „Maarja“, mille keskmes on sõpruskonna lagunemine ning…

6 minutit

Raamatuaasta raamib mu read. Tosin tähtteost

Raamatuaasta inspireerib meid kõiki ette võtma midagi temaatilist, aga samas ikkagi tavapäratut ja teistelegi huvi pakkuvat. Kirjandusõpetajana püüdsin…

6 minutit
Õpetajate Leht