Kooliruum’20 kutsub osalema

2 minutit
46 vaatamist

Kooliruum on üle-eestiline uurimuslik ja mänguline loovtööprojekt, mille käigus kasutavad õpilased teaduse ja disaini meetodeid, et uurida, milline on tänapäeva kool ja luua visioon uuest koolist. 

Projekti eesmärk on tutvustada noortele arhitektuuri kui nähtust, millega kõik iga päev kokku puutume, selle analüüsimise protsessi ning lahenduseni jõudmist kasutades eri uurimis- ja loovmeetodeid. Ruum on kõikjal meie ümber ning on väga loomulik selle vastu huvi tunda ja mõistma õppida. Arhitektina tuleb tunda elu mitmekesisust ning olla alati valmis nägema maailma ka kellegi teise silme läbi. Üks põhjus, miks arhitektuuri koolides käsitleda, ongi see, et arhitektuur õpetab teistega arvestama. Õpetab olema hea inimene.

Kooliruumi ülesanded sisaldavad uuritavat küsimust, tegutsemisjuhiseid ja -vihjeid, näitematerjale ning nõuandeid. Vastusena loodame näha eelkõige õpilaste leidlikku ja loomingulist mõtlemist ning nutikat arutluskäiku. Õigeid ja valesid lahendusi ei ole, oluline on õppida protsessi jooksul divergentselt mõtlema – püstitatud küsimust mitmekülgselt uurima, avastama mitmesuguseid alateemasid ning alternatiivseid lahendusviise. Ehk ei olegi õige rääkida ülesannetest ja lahendustest, vaid küsimustest ja vastustest. Küsimused puudutavad koolimaja eri tahke ning annavad võimaluse koostööks aineõpetajatega.

Projekt kestab oktoobrist aprillini ning on paras põhikooli lõpuklassidele ja keskkoolile, kuid ealist piirangut ei ole. Õpilas(t)e projektis osalemist on koolil võimalik arvestada riiklikus õppekavas ettenähtud loovtööna.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Läänemere projekti kooliõpilased saavad võimaluse astuda teadlase kummikutesse

Igal suvel saavad paarkümmend loodus- ja teadushuvilist noort võimaluse saata töövarjuna eri…

2 minutit

Ülikoolid lõimivad kõrgharidust gümnaasiumi- ja kutseharidusega

Lõiming on viimasel ajal haridusvaldkonnas üks enimkasutatavaid märksõnu: õppeainete ja ainevaldkondade, üld- ja huvihariduse,…

3 minutit

Robotexi mõju-uuring tõestas robootika tähtsat kohta noorte arengus

Maailma suurima robootikavõistluse Robotexi kohta on valminud mõju-uuring, mille tegi Balti Uuringute Instituut….

2 minutit
Õpetajate Leht