Tallinna Polütehnikumi kodu alates 1939. aastast ‒ kollane torniga maja Pärnu mnt ja Liivalaia ristmikul. Foto: kooli arhiiv

Kool läbi põlvkondade

Tallinna Polütehnikumi kodu alates 1939. aastast ‒ kollane torniga maja Pärnu mnt ja Liivalaia ristmikul. Foto: kooli arhiiv
3 minutit
322 vaatamist

1915. aasta sügisel hakkas Kevade tänaval asunud Westholmi eraprogümnaasiumi ruumides allüürnikuna tegutsema Tallinna Poeglaste Kommertskool. Aasta varem oli kooli asutamisotsuse teinud Tallinna linnavalitsus eesmärgiga arendada see hiljem polütehnikumiks. Pärnu mnt ja Liivalaia ristmikul asuva koolihoone ehitustööd algasid 1939. aastal ning kauaoodatud Tallinna Polütehnikumi nime hakkas kool kandma alates 1956. aastast.

9. novembril oma 105. sünnipäeva tähistav Tallinna Polütehnikum on kindlaks jäänud asutajate tehtud otsustele ning annab ka tänapäeval laiapõhjalisi tehnikateadmisi nii äsja põhi- või keskkooli lõpetanutele kui ka täiskasvanutele ‒ kõigile, kes on leidnud endas soovi ja kutsumuse siduda oma tulevik tehnikaga.

Meie kooli, Tallinna Polütehnikumi võib nimetada kooliks läbi põlvkondade, kus õpilaste seast leiab juba paljude perede kolmanda või isegi juba neljanda põlvkonna esindajaid. Kooli õpetajatest ligikaudu kolmandik on meie vilistlased, kes naasnud kodukooli selleks, et kindlustada tehnikahariduse jätkumine. Võime öelda, et nii meie vilistlased kui ka koolipere praegused liikmed teavad, kuidas saab vool seina või tänavalampi, kuidas läheb tuba soojaks või mis trikiga oskab telefon või pult avada värava. Neile pole saladuseks ka see, kuidas tuleb pilt televiisorisse või arvutisse, kuidas valmivad trükisoojad ajakirjad-ajalehed, raamatutest rääkimata. Kui lisada veel nii side- kui ka arvutivõrgud, tarkvara- ja veebiarendus ning kogu toimiva tehnika sees oleva elektroonika, siis kokku see ongi tänane Tallinna Polütehnikum.

Koolis on kolm erialaosakonda, mis esmapilgul tunduvad erinevad, kuid lähemal vaatlusel näivad kasvavate digipädevuste kaudu üha enam üksteisele lähenevat. Energeetika-automaatika erialaosakonnas õpetame kutseõppe eri tasemel sisetööde ja jaotusvõrgu elektrikuid ning automaatikuid. Meedia osakonnas on võimalik õppida multi-, visuaal- ja trükimeediat, samuti saavad meilt tuule tiibadesse tulevased fotograafid ja teleoperaatorid. Koostöös IT-akadeemiaga kasvab infotehnoloogia ja telekommunikatsiooni erialaosakonnas peale uus põlvkond IT-süsteemide spetsialiste ning tarkvaraarendajaid ning vähem tähtsad pole telekommunikatsiooni spetsialistid ja elektroonikaseadmete tehnikud.

Tallinna polütehnikumi missioon on läbi aastate olnud pakkuda noortele ja ka vanemaile tehnikast huvitatud õppijaile võimalust saada nüüdisaegset keskastme tehnikaharidust olemaks oma omandatud teadmiste ja oskustega konkurentsivõimeline nii kodu- kui välismaal, olles laia silmaringiga ja valmis elukestvaks õppeks. Nii ongi meie koolis enam kui sajandi jooksul tehnikahariduse omandanud rohkem kui kuusteist tuhat eestimaalast. Ning ilmselt pole kedagi, kes ei teaks kedagi, kes on kunagi polükas õppinud. Meil on kahju, et 105 aasta juubeli alguses me koroonaohu tõttu külalisi kooli kohale kutsuda ei saa. Siiski on võimalik meie koolielu pisut vaadata virtuaaltuuril: http://virtuaaltuur.tptlive.ee/.

Mida soovib üks tehnikakool endale 105. sünnipäevaks? Palju nutikaid õpilasi, innovaatilisi õpetajaid, edukaid vilistlasi ning toredaid sõpru nii Eestis kui ka mujal maailmas. Palju õnne, Tallinna Polütehnikum!

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Koolijuht Ott Pärna: „Rakenduslik keskharidus peab muutuma teadlikuks ja popiks valikuks“

„Üks suurimaid väljakutseid seoses tööturu ja tehnoloogia arenguga on reaalainete…

9 minutit

Kaks kooli, üks missioon: kuidas sünnib Tallinna uus rakenduslik kolledž?

„Usun, et loodava kolledži suurim tugevus on võimalus võtta parim kummastki koolist ja…

9 minutit

Pealinna kutseharidus koondub tööjõuturu vajaduste kohaselt

„Tallinna praegune kutseõppeasutuste võrk muutub reformi tulemusel tõhusamaks, erialade dubleerimine kaotatakse ning paraneb ressursside kasutamine,“…

14 minutit
1 kommentaar
Õpetajate Leht