Informaatikaõpetaja ning põhikooli matemaatikaõpetaja lisaeriala Tallinna ülikoolist!

2 minutit
235 vaatamist

Meil on suur puudus informaatika- ja matemaatikaõpetajatest. TLÜ projekt „Informaatikaõpetaja ja põhikooli matemaatikaõpetaja lisaerialad“ pakub lahendust.

Aastatel 2018-2025 on meil vaja ca 60 uut õpetajat aastas. Õpetajate järelkasv aga ei kata seda asendusvajadust. Viimatises PISA uuringus vastas eesti 15-aastastest noortest vaid 2%, et nad sooviksid saada õpetajaks (PISA, 2018).  Ühena lahendustest leitakse oma koolis aine- või klassiõpetajate hulgast kõige nutikam matemaatik ning tehakse talle ettepanek asuda II ja III kooliastmes matemaatikat õpetama.

Teiseks on koolides puudu üle 200 informaatikaõpetaja (Haridussilm). Kuna ainuüksi informaatikaõpetajana töötamine ei pruugi tagada täiskohaga tööd, siis õpetavad ka informaatikat tihti aine- või klassiõpetajad oma põhitöö kõrvalt.

Olukorra parandamiseks pakub TLÜ projekti „Informaatikaõpetaja ja põhikooli matemaatikaõpetaja lisaerialad“ raames pedagoogilist kõrgharidust omavatele ja koolides töötavatele õpetajatele võimaluse õppida juurde informaatikaõpetaja või põhikooli matemaatikaõpetaja lisaeriala. Õppetöö algab selle aasta augustis ning toimub koolivaheaegadel ja üksikutel nädalavahetustel (ühel semestril kohtutakse umbes seitsmel nädalavahetusel). Lisaks toimub õppetöö ka veebis. Informaatikaõpetajate lisaeriala õppetegevus kestab ühe aasta ja matemaatikaõpetajate lisaeriala õppetegevus on jaotatud kahele õppeaastale.

Lähem info: 

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit

Värske EHA keskendub üldpädevustele ja heaolule

Eesti Haridusteaduste Ajakirja (EHA) värskest ajakirjanumbrist leiate üheksa väga aktuaalset teadusartiklit Eesti haridusteadlaste Eestis tehtud uuringutest. Eripedagoogika…

4 minutit

Keelt märgata on tahte küsimus

Praegusel suurte muutuste ajal on üha olulisem mõista keele olemust, keele rolli mõtlemises ja õppimises ning veelgi laiemalt – inimeseks olemises,…

8 minutit
Õpetajate Leht