Tallinna Mustamäe humanitaargümnaasiumi 9. klassi õpilaste grafiti töötoas märkide teemal osales 20 õpilast.

Töötoa idee ja ettevalmistus tuli käesoleva kirjutise autorilt kunstiõpetaja Leila Lükkolt. Organisatoorse poolega tegeles kooli huvijuht ja kunstiõpetaja Aleksandra Dubjagina ning üritust aitasid läbi viia 11. klassi õpilased Anna Vlassov ja Vita Valentina Astapova.
Ürituse algimpulsiks olid õpilased ise. Nooremad õpilased tahtsid katsetada senisest jõulisemaid eneseväljendusvõimalusi, gümnasistid otsisid oma uurimistöös kooli arhitektuurilises keskkonnas kohta huvitegevust võimaldavatele ruumidele. Õpetaja seisukohalt oli aga peamine õpilaste suhestumine pildi- ja kirjamaailmaga.
Töötuba täitis oma eesmärki üsna edukalt. Nooremad õpilased said uudse ja huvitava kogemuse ning vanemad realiseerisid edukalt oma huvi ürituse läbiviimisel. Kuna tegevus toimus väljas ning ilm oli üsna tuuline, sai väga selgeks, kui vajalik on huvitegevuseks sobiv ruum. Osa teoseid tuli hiljem viia koolimajja kuivama, kuid spreivärvi lõhn häiris mõnda õpetajat ning võttis aega, et leida töödele sobiv koht.
Üritus andis selge signaali õpilaste suuremast vajadusest end pildiliselt väljendada, kuna märkide kohta käivad kirjalikud selgitused pandi kiiresti kõrvale ning asuti kohe tööle värvide ja alustega. Sageli vajab õpilane kõigepealt n-ö nägemisoskust ning alles seejärel arutlusi teoreetilistel teemadel.
Lõpetuseks tahan märkida, et õpilaste loomingulise tegevuse toetamine võiks olla iga kooli huvi ning õpetaja ja õpilased peaksid töötama sümbioosis.
Lisa kommentaar