Nalja saab igas tunnis

5 minutit
179 vaatamist

Kilde konkursile „Koolis on lõbus“ laekunud ülestähendustest. Tuleb välja, et häid ütlemisi tuleb ette igas ainetunnis.

Matemaatika

Esimene matemaatikatund saab läbi.

Õpetaja: „Kas kodust ülesannet ka paneme?“

Klassist: „Ee-e-iiii, alles esimene päev koolis ja sa hakkad kohe hullu panema!“

6. klass, 2021 

• • •

Õpetaja keset tõsist arvuragistamist tunnis: „Noh, poisid, kuidas teil läheb?“

Gregor kostab pilku tõstmata: „Kurat, isegi täitsa läheb!“

5. klass, 2019

• • •

Murdude võrdlemine.

Õpetaja: „Kas saite aru?“

Lumel: „Nii napilt!”

5. klass, 2019

• • •

Murdude võrdlemine tekitab segadust.

Roald: „Ma ei saa aru, miks selline jama on välja mõeldud!“

6. klass, 2021 

• • •

Kristjan võtab matemaatika töövihiku kätte: „Oi, õpetaja, ma tunnen siit juba tumedat aurat!“

6. klass, 2021

Kunstiõpetus

Õpetaja: „Kuule vaata, need pastakajooned on nüüd kõik näha, sellised tööd tehakse tavaliselt harilikuga!“

Kristjan: „Jaa, õpetaja, aga vahepeal on evolutsioon toimunud!“

5. klass, 2020

Emakeel

Töövihiku harjutus: täida lüngad.

Klaara: „Õ-õpetaja, kust ma selle võtan?“

Sten hõikab: „Ajust loomulikult!“

5. klass, 2019

• • •

Õpetaja laulab lastele omal viisil ette Julius Oro luuletuse „Märts“.

Laura: „Õpetaja, sa oskad nii ilusti laulda!“

Sebastian: „Õpetaja, sul on nüüd üks fänn.“

5. klass, 2019

• • •

Ott Arderi luuletuses „Koolitee“ on read: „Koolikotis pliiatsid ja kumm on, kummiga saab kustutada vead …“

Lisett: „Õpetaja, kas ma saan ka mõningad eluvead kustutada?“

5. klass, 2019

• • •

Bruno: „Õpetaja, teeme iseseisvalt, kaua me ikka tited oleme!“

Laura kohkunult: „E-e-ei, eile ju tegime, nägid, mis sellest välja tuli!“

5. klass, 2019

• • •

Õpetaja: „Meie klassis on kõik jutupaunikud!“

Kristjan: „Sina oled kõige suurem jutupaunik, sa räägid terve tunni!“

5. klass, 2019

• • •

Tunnis loetakse kordamööda võõrast teksti. Paraku paljudel ladusus puudub. 

Klassist: „Õpetaja, ma tahan pausi, et öelda, me peame rohkem lugema, nende lugemine on läinud eelmisest korrast tunduvalt halvemaks!“

5. klass, 2021 

• • •

Kirjuta õige vorm sõnast kandma. Mida tegid?

Õpetaja: „Ja me ei kirjuta „kannasid“ ja me ei kirjuta „kantsid“!“

Marek tõsiselt: „Kurat, aina hullemaks läheb!“

6. klass, 2021

• • •

Töövihiku harjutus: sõnade kokku- ja lahkukirjutamine.

Õpetaja: „Kuidas me kirjutame 220?“

Klassist: „Kakssada, tühik, kakskümmend.“

6. klass, 2022

Inimeseõpetus

Mida teha siis, kui armastus otsa saab?

Janne: „No siis rahuned natuke ja otsid uue!“

5. klass, 2019

• • •

Situatsiooni kirjeldus: „Jüri pidi isaga õhtul ujuma minema, isa aga jõudis liiga hilja koju ja enam ujuma ei jõutud. Kuidas võiks see lugu lõppeda?“

Jan: „No kui Jüri on murdeeas, siis läheb ta kurjaks!“

5. klass, 2019

Tööõpetus

Lapsed meisterdavad ja suhtlevad.

Laura enda kõrval istuvale poisile: „Kuule, kui sa nii koledasti teed, siis sa küll viite ei saa!“

Poiss vastu: „Ah, mind ei huvitagi hinded, mind huvitavad naised ja elu!“

4. klass, 2017

• • •

Penoplastist pallile niidi kerimine.

Romet Markus südamest: „Kurat, see töö ei lähe!“ Hiljem lisab: „See asi ei tööta!“

5. klass, 2018

• • •

Inglite meisterdamine.

Romet Markus toriseb, et ei oska liimida.

Õpetaja näitab ette ja kohe tuleb kommentaar: „Õpetaja, sul on maagilised käed!“

5. klass, 2018

Loodusõpetus

Teema: plaan, kaart, orienteerumine linnaruumis.

Õpetaja tunni lõpus: „Nüüd, kui te koju hakkate minema, aitavad teid selle juures …“

Klassist hõigatakse vahele: „Ajud!“

5. klass, 2018

• • •

Teema: putukad. Klassis on laual putukate pildid. Õpilastel tuleb valida loosiga pilt ja nimetada, kellega tegu.

Hans hädas: „Mhmmm … see on täitsa tüüpiline putukas. Miks see elu peab niiii raske olema!“

5. klass, 2019

• • •

Teema: inimese areng.

Trevor: „Õpetaja, tead, mul on kolm arengut: sünd, abielu ja surm.“

5. klass, 2019

• • •

Millest saavad alguse jõed?

Õpetaja: „Jõed saavad alguse soodest, allikatest … Kust veel?“

Vaikus. „Mäletate, ma näitasin Sinialliku allika videot ja rääkisin sellest.“

Jan: „Ee-ei mäleta, õpetaja, minu arust sa jahvatad üldse palju!“

5. klass, 2019

• • •

Täidame töövihikut.

Lisett: „Mis selle küsimuse vastus on?“

Jens: „Kuule, me just tegime selle ära, tõmba end käima!“

5. klass, 2019

• • •

Jan õpetajale: „Mulle meeldis seda tööd teha. Sul olid küsimused hästi koostatud!“

5. klass, 2020

Allikas: õpetaja Viljandist



Allikas: õpetaja Lelet Aavik-Part, kes on kogunud esimese klassi õpilaste väljaütlemisi


4.–5. klassi õpilaste väljaütlemisi

• Astronoomia tegeleb tähtede liikumise, arenemise ja kõige muuga.

• Astronoomia tegeleb liikumise, ehituse ja arendamisega.

• Direktori ülesanne on kontrollida käitumist, majandusjuhataja koristab.

• Naiste hääleliigid: alt, sopran ja kontuursopran.

• Sallimatus – inimene peab suhtlema teise naha või rahvusega ja käitub halvasti.

• Inimese tervisenäitajad: pikkus ja laius.

• Inimese tervisenäitajad: vererõhumõõtja, kraadiklaas, arst kuulab südamelööke oma rippuva asjaga.

• Inimesel ja ahvil on nägemine ruuduline.

• Miks on ahvid ja inimesed sarnased? – Nad on arenenud samast bakterist.

• Konn sööb ajukahjureid.

• Siil on kasulik, sest ta kuuleb nälkja häält.

• Ämblikulaadsetel on mitu jalga ja putukatel on vähem jalgu.

• Kuidas kalad paljunevad? – Koovad.

• Rabades tehakse kaevud, sest muidu läheks vesi liiga kõrgeks. Rohelised lauad ei kanna sind, aga punased kannavad.

• Giid on inimene, kes annab teada erinevatest asjadest.

• Ooper on kõrge häälega laulmine.

• Prožektor on laipade lahkamise aparaat.

• Päike valgustab toidu peale, siis toit saab valmis ja me sööme seda toitu. Sellest saame päikeseenergiat.

• Midagi huvitavat loetud raamatust? – Mees kukkus trepil ja murdis jalaluu.

• Kehaosad: puusavars ja põlvevars.

• Sinilill on putuktolmleja, sest putukad tolmlevad ringi seal sees.

• Klassiruumi peab tuulutama, et vana hapnik välja pääseks ja uus sisse tuleks.

• Laev tekitab laineid ja see lükkab kalu.

Allikas: õpetaja Haabneemest


Distantsõppe pärle

Uut ja huvitavat puidust

Õpetaja: „Kes veel toituvad puidust?“

Õpilane: „Puidust toituvad lisaks seentele ka mitmed kased.“

• • •

Õpilane saadab ähmase foto täidetud töölehest.

Õpetaja: „Nendelt fotodelt pole võimalik midagi välja lugeda. Tee korralikud fotod ja saada siis uuesti.“ 

Õpilane: „Käekiri on ju korralik, mina oskan välja lugeda. Ma pildistasin välguga.“

Allikas: õpetaja, kes on nautinud õpilaste muhedaid repliike pea pool sajandit

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Pöördumised härra Aaviku poole

Johannes Aaviku sünniaastapäevale pühendatud esseekonkursile laekunud töödes räägiti nii haridusest kui keele tulevikust ja sõna jõust.

Keeleteadlase ja -uuendaja Johannes Aaviku…

8 minutit
1 kommentaar

Eesti keelevaldkonna mäed ja karid

26. mail tähistati Tartus haridus- ja teadusministeeriumis 20 aasta möödumist eesti keele arengukava sünnist.

Esimese eesti keele riikliku arenduskava kiitis valitsus…

5 minutit

Mis raamatust me algame?

Piibel hakkas levima talutaredes 18. sajandi algul. Sealt sai alguse ka meie lugemisoskus.  Oleme osa olulisest kultuurist välistanud oma elus ja…

8 minutit
Õpetajate Leht