Portrait of diligent schoolkids and their teacher talking at lesson
Foto: TLÜ

Kaasava hariduse magistriõppekava juba töötavale õpetajale

,
Portrait of diligent schoolkids and their teacher talking at lesson
Foto: TLÜ
2 minutit
131 vaatamist

Kui töötad juba õpetajana, aga soovid omandada rohkem teadmisi ja oskusi, kuidas kaasava hariduse tingimustes otstarbekamalt korraldada õppetööd nii kooli kui klassi tasandil ning aidata kaasa iga lapse tõhusale õppimisele, siis on Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis õpetatav kaasava hariduse magistriastme õppekava just sulle.

Vajadus kvalifitseeritud ja värskete ideedega õpetajate järele on püsiv. Kvaliteetne üldharidus järgib kaasava hariduse põhimõtteid ning on võrdväärselt kättesaadav kõigile, sõltumata erivajadusest. Kaasava hariduse õppekavale ootamegi just töötavaid kooliõpetajaid, kes on huvitatud tuge vajavate õppijate keskkonna ja materjalide kohandamisest, on aktiivsed ja avatud uutele ideedele.

Erinevalt levinud magistriõppekavadest on kaasava hariduse õppekava maht 60 EAP-d, mis läbitakse osakoormusega kolme semestri jooksul (1,5 õppeaastat). Osakoormusega õpe on oluline, et vältida õpetajate liiga suurt koormust olukorras, kus neil tuleb täita töökohustusi ning olla samal ajal ülikoolis magistrandi rollis. Lisaks sellele on õpingud korraldatud sessioonõppena neljapäeviti ja reedeti. Seminaride vahepealsel ajal on õppijatel iseseisev töö, mis on toetatud e-õppega.

Kaasava hariduse õppekava kuraator Tiiu Tammemäe toob välja: „Õppekava on põnevaks väljakutseks neile õpetajatele, kes lisaks klassi tasandil tegutsemisele soovivad oma kooli arengusse laiemalt panustada. Praegused õppijad on rõhutanud, et omavahel jagatud praktilised kogemused on andnud väga palju inspiratsiooni oma töö tõhustamiseks.“

Õppekava arendamisel on lähtutud arusaamast, et kaasav haridus on laiem mõiste kui vaid haridusliku erivajadusega õpilasele keskendumine. Sellest tulenevalt käsitletakse õppekava raames kaasavat haridust nii hariduskorralduse kui ka praktilisest õpetajatöö vaatenurgast. Õppeainetes korratakse olulisi lapse arengu ja õppimise põhimõtteid, pööratakse tähelepanu õpikeskkonna ja -materjalide kohandamisele, et tagada kõikidele lastele vajalik õpitugi ning eduelamus.

Kaasava hariduse kontekstis mängib väga olulist rolli emotsionaalselt ja sotsiaalselt turvalise õpikeskkonna kujundamine. Lisaks sellele õpivad tulevased üliõpilased tundma peamisi koostöövõrgustikke ning oma rolli nii kolleegide kui ka lapsevanemate juhendamisel ja nõustamisel. Läbivalt pööratakse õpingute jooksul tähelepanu õppijate enda professionaalsele arengule, selle analüüsimisele ja kavandamisele.

Avalduste esitamine algab 15. juunil.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Hea Õpetajate Lehe lugeja!

Meie veeb läbis äsja põhjaliku uuenduse, mille käigus see muutus senisest märksa tänapäevasemaks ja kasutajasõbralikumaks. Seoses põhjalike uuendustega võib juulikuus esineda…

1 minut

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit
Õpetajate Leht