Töö on tehtud.

Matemaatika looduses, päriselt

Töö on tehtud.
3 minutit
184 vaatamist

Tartu Variku kooli 8. klassi õpilased said õppekava toetava projekti raames võimaluse tegeleda matemaatika teemadega looduses, Rõuge Ööbikuorus. 

Selgitati välja näiteks Pesapuu vaatetorni kõrgus ja Ööbikuoru tantsuplatsi pindala.

„Head teemad, mida õues õppida, on 8. klassi õppekavas sarnasus ja pikkuste ligakaudne mõõtmine,“ rääkis matemaatikaõpetaja Pille Kütt. Taotlus Tartu linna haridusosakonna õppekava toetavate projektide konkursile kirjutatigi just neid teemasid silmas pidades ning lõimides neid teiste ainete ja silmaringi avardamisega. 

Rõuge Ööbikuorus tehti mõõtmise grupitöid, läbiti matkatee, joodi suure rauasisaldusega allikavett ja tutvuti vesioinaga. Kurgjärve spordibaasis tegeldi samuti ligikaudse mõõtmisega mitmesuguste meetodite abil ning määrati iseenda liikumiskiirus 50 meetri distantsil.

Õhtul tehti pikem jalutuskäik Suure Muna kohvikusse, kus võeti päev kokku ja vaadati koos uut Eesti filmi „Apteeker Melchior“. Filmi teemaga jätkati järgmisel päeval filmi-Vargamäe keskuses, mis asub samuti Rõuge vallas.

„Matemaatika on akadeemiline aine, kus baasteadmiste saamiseks tuleb palju rutiinset tööd teha,“ märkis Pille Kütt. „Samas on matemaatikat igapäevaelus rohkem vaja, kui me arvata oskame. Tuleb elulised ülesanded õppekavaga ühendada.“

Et projekt kirjutati aasta tagasi, on hinnad palju muutunud ning Pille Kütil ja tema kolleegil Anneli Jürisonil oli päris palju tegemist, et vajalikud vahendid soetada ja soodne öömaja leida. Jooksvalt tuli olla valmis muudatusteks. „Kool toetas, see on suur asi,“ kiitis Kütt.

Matemaatikateemaliste projektide kirjutamise teatepulga Variku koolis võttis Kütt üle Viia Varulalt, kes peab nüüd pensionipõlve Rõuges, kuid on noortele kolleegidele senini abiks ja toeks ning lõi ka õuesõppes kaasa.

Õpetajate sõnul meeldib õpilastele väga klassiseinte vahelt välja saada. Koht oli valitud Tartust piisavalt kaugel, kuhu õpilased tihti ei satu.

„Grupitööde käigus küsisime selgitusi igalt õpilaselt, kellelgi ei õnnestunud kõrvale hiilida. Kõige toredam on aga, et keegi ei tahtnudki seda teha,“ laususid õpetajad. „Õpilased töötasid hea meelega ja arutelud arvutuskäikude üle olid pikad ja lõbusad. Koolis saame samuti õppida õues, kuid vahel saab takistuseks ajanappus. Väljasõidul loodusesse on kõigil piisavalt aega süveneda ning ka õpetajaga vestelda ja arutleda. Matemaatika teemad said selgeks, silmaringi laiendatud ja koos tegutsemisest rõõmu tuntud.

Õpetajale on sellise projekti läbiviimine suur töö, lisatasu selle eest ei saa, aga õpilastega on suur rõõm matemaatikast vestelda.“

Haridusosakond on kümme aastat korraldanud õppekava toetavate projektide konkursse. Variku koolist sai sel õppeaastal kogunisti kolm projekti toetuse. Direktor Peeter Kikase sõnul on projektidest koolile mitmekülgset kasu – saab muuta koolielu mitmekesisemaks ja projektiga on võimalik hankida õppevahendeid, mida saab kasutada aastaid, näiteks tahvelarvuteid ja roboteid.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht