Kuna Eesti koolides on rohkelt õpetajaid, kes tahavad töötada ka matemaatikaõpetajatena, aga kellel puudub selle eriala õpetamiseks ettevalmistus, avab Tallinna Ülikool ka tuleval õppeaastal põhikooli matemaatikaõpetaja lisaeriala koolituse mida rahastab haridus- ja teadusministeerium ning mis on õppijatele tasuta. Koolitusel osalevad tegevõpetajad, kes on õpetajakoolituse läbinud mõnel muul erialal kui matemaatikaõpetaja oma.
Lühikese ajaga tundsid koolituse vastu huvi sedavõrd paljud, et õppekohad sügiseks on juba täitunud ning jääb loota, et taolisi koolitusi on võimalik ka järgnevatel aastatel pakkuda.
Arusaadavalt soovib iga tundi andev õpetaja olla oma metoodika ja didaktikaga kursis. Praegu õpivad Tallinna Ülikoolis eelmise aasta augustis põhikooli matemaatikaõpetaja lisaeriala koolitusega liitunud tegevõpetajad. Nende seas on klassiõpetajaid, ajaloo-, füüsika-, informaatika- ja käsitööõpetajaid. Mitmed neist on sel õppeaastal võtnud vastu väljakutse olla ka oma koolis matemaatikaõpetaja.
Lisaerialal õppijad on toonud välja, et kuigi õppeaasta algus matemaatikaõpetajana võis tunduda ebakindel, on koolitusest olnud palju kasu ning õppejõud abistavad algajat õpetajat igati.
Matemaatikaõpetajate arvestuslik asendusvajadus aastani 2025 on 60 õpetajat aastas. Õpetajate järelkasv ei kata asendusvajadust, kuna noorte seas ei ole õpetajakutse populaarne. Viimatises PISA uuringus vastas eesti 15-aastaste noorte seast vaid 2%, et nad soovivad saada õpetajaks. Probleemile ühest ja kiiret lahendust ei ole ning seetõttu on koolijuhid matemaatikaõpetajate leidmisega hädas.
Ühena lahendustest leitakse oma koolis töötava personali seast kõige nutikam matemaatik ning tehakse teise eriala lõpetanud aine- või klassiõpetajale ettepanek asuda õpetama matemaatikat II ja III kooliastmes.
Lisa kommentaar