Haridusteaduslike tööde preemiasaajad 2022.

Selgusid aasta parimad haridusteaduslikud uurimistööd

,
Haridusteaduslike tööde preemiasaajad 2022.
2 minutit
336 vaatamist

32. korda toimunud haridusteaduslike tööde konkursile esitati 53 tööd, mille teemad ja sihtrühmad katsid pea kogu haridusmaastiku.

Eesti keeles publitseeritud teadustööde või artiklite kategoorias hinnati I preemia vääriliseks Margus Pedaste (TÜ), Veronika Kalmuse (TÜ) ja Katariina Vainoneni (HARNO) töö „Digipädevuse dimensioonid ja nende hindamine põhikoolis“. 

II preemiaga auhinnati Pille Nelise ja Margus Pedaste (TÜ) tööd „Kaasava hariduse mudel alushariduse kontekstis: süstemaatiline kirjandusülevaade“. 

Võõrkeeles publitseeritud teadustööde või artiklite kategoorias pälvis I preemia Aivar Põldvee (TLÜ) artikliga „Eestikeelne haridus ja pedagoogikauuendused 19. sajandi algul. Rahvusvahelised mõjud ja ajaloolised juured“. 

II preemia said Timo Tobias Ley, Kairit Tammets,  Edna Milena Sarmiento-Márquez,  Janika Leoste, Maarja Hallik ja Katrin Poom-Valickis (TLÜ) tööga „Tehnoloogia omaksvõtt koolides: teadmiste omaksvõtu mudeldamine, mõõtmine ja toetamine“. 

Publitseeritud ja/või kaitsmisele lubatud doktoritööde ning monograafiate kategoorias anti seekord välja kolm II preemiat. Esimene neist läks Kati Vinterile (TLÜ) töö „Eesti põhikooliõpilaste akadeemiline läbipõlemine: toimetulekumehhanismide analüüs“ eest. Teise preemia pälvis Janika Leoste (TLÜ) töö „Tehnoloogiliste innovatsioonide adopteerimine ja säilitamine õpetajate klassiruumi praktikates – õpperobotite matemaatikatundi integreerimise näide“. Kolmandana tunnustati Tauno Paltsi (TÜ) tööd „Algoritmilise mõtlemise oskuste hindamise mudel“.

Magistritööde kategoorias anti I preemia Kaisa Norakile (TLÜ) töö „Õppijakeele korpuse virtuaalse õpikeskkonna prototüübi disain“ eest. 

II preemiaga pärjati Kelly Paabuti (TLÜ) uurimus „Õpilaste uskumused matemaatikast, selle õppimisest ja õpetamisest gümnaasiumiastme lõpus“. 

Lisaks tunnustati tänukirjaga Hans Põldoja ja Kais Allkivi-Metsoja (TLÜ) Kaisa Noraki magistritöö juhendamise eest.

Haridusteaduslike tööde konkurssi korraldab Eesti Teadusagentuur ning rahastab HTM.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajate soolised uskumused kujundavad õpilaste haridusteed

„Kui õpetaja küsib, vastavad poisid ja tüdrukud on vait,“ kirjeldas õpilane ühes uuringus. „Poisid ei…

4 minutit

Esmakursuslased: õpetajaamet on hingelähedane

Nii Tartu kui Tallinna ülikoolis oli tänavu õpetajaks õppima tahtjaid neli korda rohkem, kui oli kohti.

Viimasel…

3 minutit

Kuidas läks vastuvõtt ülikoolide õpetajakoolitusse?

Kolmandat aastat järjest oli ülikoolides suurendatud vastuvõtt õpetajakoolituse ja tugispetsialistide õppekavadele. Õppekohtade arvu kasvust hoolimata pole…

6 minutit
Õpetajate Leht