Raskolnikovi (Ursel Tilk) ja Porfiri Petrovitši (Priit Võigemast) duell võtab aina ohtlikumaid pöördeid Ene-Liis Semperi ja Tiit Ojasoo lavastuses „Kuritöö ja karistus“. Foto: Gabriela Urm

Külasta Eesti Draamateatrit ja analüüsi lavastust koos klassiga

Raskolnikovi (Ursel Tilk) ja Porfiri Petrovitši (Priit Võigemast) duell võtab aina ohtlikumaid pöördeid Ene-Liis Semperi ja Tiit Ojasoo lavastuses „Kuritöö ja karistus“. Foto: Gabriela Urm
3 minutit
50 vaatamist

Eesti Draamateatri repertuaarist leiab mitmeid lavastusi, mis haaravad kaasa just gümnaasiumiõpilasi. Peamiselt gümnasistidele on suunatud ka mitmed lisategevused.

Ootame õpilasi töötubadesse – etenduse-eelsesse sissejuhatusse ja/või külastatud etenduse arutelule. Töötoas juhatame sisse algava etenduse, külastatud etenduse arutelu annab hea võimaluse nähtut ühiselt analüüsida. Arutelusid korraldame ka koolides. Töötoa saab liita ükskõik millise draamateatri lavastusega.

Alanud hooaja esimesi uuslavastusi on „Meister Solness“. Mehis Pihla uurib, kuidas kõnetab meid näitekirjanduse klassika siin ja praegu. Oktoobris suures saalis esietenduv „Meister Solness“ on Ibseni „Ehitusmeister Solnessi“ uusversioon. Autorid Siret Campbell ja Mehis Pihla on jäänud truuks Ibseni näidendi põhikonfliktile, kuid avanud ning nüüdisajastanud rohkem Solnessi lähedaste liine.   

Klassikat tõlgendavad ka Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo lavastuses „Kuritöö ja karistus“. Fjodor Dostojevski palavikuline ja igavikku küsitlev romaan on lavale jõudnud nüüdisaegses teatrikeeles. Semperi sõnutsi on Raskolnikovi (Ursel Tilk) igatsusel paista välja ja teostada end vahendeid valimata teatav resonants tänapäeva maailmas, sest me kõik igatseme olla erilised. Kuid mida teha, kui see siiski ei õnnestu? Lavastus on intensiivne, aktiivne ja nõudlik dialoog Dostojevski teosega.

Noorte seas väga hea vastuvõtu leidnud „Mefisto“ on jätkuvalt repertuaaris. Kertu Moppeli lavastus põhineb Klaus Manni samanimelisel romaanil. Peategelane, näitleja Hendrik Höfgen (Juhan Ulfsak) tahab andeka näitlejana vallutada järjest suuremaid lavasid, kuid Hitleri võimuletulekuga põimub isiklike ambitsioonide teostamine keeruliste poliitiliste ja eetiliste valikutega.

„Mefisto“ ühiskondlike teemade tõstatamisega haakub Mari-Liis Lille „Samad sõnad, teine viis“. See on huvitava vormilise lahendusega lavastus oma riigi ülesehitamise ja hoidmise keerukusest. Lavastuse kahe naistegelase prototüübid on naised, kel oli 1980. aastate lõpu ühiskondlikes liikumistes ja 1990. aastate alguse poliitikas kaalukas roll. Eesti taasiseseisvumise keerukate kompromisside käsitlemisest jõuab lavastus tänapäevaste ühiskondlike küsimusteni.  

Sel sügisel on viimane võimalus vaadata „Väljaheitmist“. Lavastuse viimased etendused on korduvalt edasi lükkunud, kuid oktoobris ja novembris jätame Hendrik Toompere jr auhinnatud lavastusega siiski hüvasti. Veel leidub vabu kohti sellele väga paljudele hinge läinud lavastusele.      

Harjumaa ja Tallinna koolidele on aga hea meel teada anda, et koolinoorte teatripäev jõuab kevadel Tallinnasse. 15. märtsil 2023 toimuva koolinoorte teatripäeva programmis on rohkelt eri teatrite töötube, mis annavad võimaluse tutvuda teatrimaailmaga kõige erinevamate nurkade kaudu.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Teater REKY hakkab kevadel koos lastega mängurõõmu otsima

Internetimaailm haarab endaga kaasa üha rohkem ja üha nooremaid lapsi. Lapsed on unustanud mängu. Lavastusega…

3 minutit

Mitmekesine valik lavastusi Tallinna Linnateatris

Tallinna Linnateatris on sel hooajal lavale jõudnud klassikatõlgendused maailma dramaturgia kahelt mastimännilt, Shakespeare’ilt ja Molière’ilt.

Uku Uusberg…

2 minutit

Ugala teatris mängib peaosa kartul

Ugala teatris on tehtud lavastusi kuningatest ja kuningannadest, kangelastest ja kurikaeltest, aga mitte kunagi varem pole peaosas olnud kartul. Nüüd…

3 minutit
Õpetajate Leht