Muuseumide unikaalses keskkonnas on võimalik inspireerida õpilasi mängulise tegevuse kaudu kriitiliselt mõtlema. Foto: Meelik Samel

Teadusharidus tervisemuuseumis

,
Muuseumide unikaalses keskkonnas on võimalik inspireerida õpilasi mängulise tegevuse kaudu kriitiliselt mõtlema. Foto: Meelik Samel
2 minutit
82 vaatamist

Teadusharidus varasemas eas on üha põletavam küsimus, kuivõrd info ja ka valeinfo levib üha kiiremini aina kaasahaaravamate lühivormide kaudu, mille meelelahutuslik olemus hägustab allikaid ning sisu usaldusväärsust. Muuseumide unikaalses keskkonnas on võimalik inspireerida õpilasi mängulise tegevuse kaudu kriitiliselt mõtlema. Tervisemuuseumi tunnid on loodud õppijakeskselt eesmärgiga üheskoos avastada, mõtiskleda ja mängida. Ainulaadses keskkonnas on õppida huvitav ja lõbus igas vanuses teadushuvilistel. 

Haridusprogrammist leiab huvipakkuvat sihtrühmadele lasteaiast gümnaasiumini. Üks menukamaid teemasid on tervislik toitumine. „Söö terviseks tunnis“ arutleme tervisliku ja säästliku toitumise vajaduse üle ning seostame seda toidupüramiidi ja riigi toitumissoovitustega. Vanemale kooliastmele suunatud „Toidu tulevik“ võtab vaatluse alla ka tuleviku võimalikud toidukriisid ja innovatsiooniga seotud teemad.

Populaarsed on tunnid murdeea teemal. Noortel on seoses kasvamise ning oma keha muutumisega küsimusi, millele sotsiaalmeediast ei õnnestu usaldusväärset vastust leida. Turvalises ja neutraalses keskkonnas on tundlikke teemasid sageli mugavam avada ja omavahel arutleda. 9–13-aastastele suunatud „Minu muutuva mina“ tunnis räägime murdeea vaimsetest ja kehalistest muutustest ning arutleme, kuidas kiire kasvamise ajal enda eest hoolitseda. Alates 13. eluaastast ootame noori tundi „Murdeea muutused ja ärkav seksuaalsus“, kus vaatleme keha arengut, muutuvaid suhteid lähedastega, seksuaalsust ja õigusi, sotsiaalseid ja kultuurilisi mõjureid. Täpsemad teemad otsustavad aga noored ise ning iga tund on omanäoline. 

Haridustegevuses lähtume riiklikust õppekavast, eakohasuse põhimõtetest, kaasame erialaeksperte ning rakendame nüüdisaegseid õppemetoodikaid, unustamata sealjuures hoolivust ja pisikest nalja. Rikastame oma haridusprogrammi ka virtuaalsete muuseumitundide ja e-õppe veebikeskkonnaga. Meie õpiveeb saab uuel õppeaastal värske vormi ning uue sisu näiteks vaimse tervise teemadel. Ootame huvilisi meid külastama nii virtuaalselt kui päriselt.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tehnoloogiaharidus saab koolides uut hoogu koostöös lennundusekspertidega

Droonid on viimastel aastatel saanud oluliseks teemaks nii tehnoloogia- kui ka riigikaitseõppes. Riik…

2 minutit

Eesti Teadushuvihariduse Liit – tugivõrgustik LTT juhendajatele

Eesti Teadushuvihariduse Liidu (TEAHU) eesmärk on koondada ja arendada loodus-, täppisteaduste ja tehnoloogia (LTT)…

3 minutit

Innovaatiline õpe innovatsioonikeskuses INNOKAS

Meil on kaks keskust: Haapsalu külje all Uue-mõisas on robootikakeskus, mis pakub lastele ja noortele võimalust saada…

2 minutit
Õpetajate Leht