Lauren Elisabeth G3d klassist, kes huvitub meditsiinist, tegi Pärnu Kiirabi brigaadiga kaasa 24-tunnise valve. Kadi Laanemaa, keda Lauren Elisabeth varjutas, on suurepärane juhendaja ja innustaja ning nüüd kaalubki Lauren tõsiselt, kas alustada pärast gümnaasiumi just meditsiiniõpingutega. Foto: Kairi Erik

Töövarjupäev Pärnu Ühisgümnaasiumis

,
Lauren Elisabeth G3d klassist, kes huvitub meditsiinist, tegi Pärnu Kiirabi brigaadiga kaasa 24-tunnise valve. Kadi Laanemaa, keda Lauren Elisabeth varjutas, on suurepärane juhendaja ja innustaja ning nüüd kaalubki Lauren tõsiselt, kas alustada pärast gümnaasiumi just meditsiiniõpingutega. Foto: Kairi Erik
4 minutit
390 vaatamist

15. novembril olid Pärnu Ühisgümnaasiumi (PÜ) kõik õpilased, õpetajad ja töötajad töövarjutamas inspireerivaid inimesi ning ameteid üle Eesti.

Eriliseks tegi PÜ töövarjupäeval see, et lisaks õpilastele võtsid päevast osa ka kõik õpetajad ja töötajad. See on võimalus minna üheks päevaks igapäevasest keskkonnast välja, tutvuda eri asutuste ja inimestega, jagada kogemusi, saada uusi mõtteid ja inspiratsiooni ning suurendada koostööd, mis toetab nii õpilasi kui õpetajaid. Õpetajad käisid töövarjuks nt Tallinna ja Tartu ülikoolis, Rapla, Pelgulinna ja Viljandi gümnaasiumis, Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumis, Pärnu Koidula Gümnaasiumis, Pärnumaa Kutsehariduskeskuses (PKHK), Pärnu Saksa Tehnoloogiakoolis, Eesti Rahvusmuuseumis jm.

Õpilased unistavad suurelt ning varjutasid väga erinevaid ja põnevaid ameteid, näiteks justiits- ja rahandusministrit, kriminaalbüroo juhti, loomaarsti, noorsoopolitseinikku, kooli- ja lasteaiaõpetajaid, arste, kiirabitöötajaid, päästeametnikke, farmatseuti, ämmaemandat, peakokka, Pärnu Postimehe peatoimetajat, ERR-i Pärnu stuudio operaatorit, digimeedia spetsialisti jpt. Samuti pakkus Lääne prefektuur välja mitmeid põnevaid varjutamise võimalusi ning oli õpilaste jaoks ette valmistanud põneva ja asjaliku töövarjupäeva.

Samal päeval said PÜ õpilased osaleda Pärnumaa Kutsehariduskeskuses põnevates õpitubades, nt päikeseenergia, lasergraveerimise, rätsepatöö, juuksuri, robotkäe programmeerimise jpm töötubades.

Töövarjupäevaks said õpilased kaasa analüüsiülesande, milles uurisid ametikohal vaja minevat haridust, isikuomadusi, õppimisvõimalusi, töö iseloomu jpm. Iga õpilane esitas päeva analüüsi ja lisas sinna juurde töövarjupäeval tehtud pildi. Õpetajad jagasid kogemusi järgmise päeva koostöötunnis.

Nii mõnedki õpilased jõudsid lähemale erialale, mis neil päriselt silma särama paneb, ning seeläbi ka edasist õppimist ja pingutamist toetab. Väärtus on seegi, kui noor sellise kogemuse kaudu mõistab, et seni atraktiivsena tundunud amet talle mingil põhjusel siiski ei sobi. Eesmärk ongi pakkuda meie õpilastele igal aastal üht töö- või (üli)õpilasvarjutamise päeva, mil saab tutvuda põnevate ametite ja inimestega. See kogemus aitab õpilastel näha koolis õpitavate teadmiste-oskuste ning töömaailma seost. Lisaks toetavad varjutamiskogemused õpimotivatsiooni, mõtestatud õppimist ning on abiks meie noorte karjääripädevuse arendamisel.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Hea Õpetajate Lehe lugeja!

Meie veeb läbis äsja põhjaliku uuenduse, mille käigus see muutus senisest märksa tänapäevasemaks ja kasutajasõbralikumaks. Seoses põhjalike uuendustega võib juulikuus esineda…

1 minut

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit

Emakeeleõpetajad õppisid Brüsselis iseolemist

Meie mõtlemiskoht. Eestis laotud väärtused peegelduvad Brüsselist tagasi

82 Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi liiget – eesti keele ja kirjanduse…

8 minutit
Õpetajate Leht